NASA satelīti atraduši “superzemes” planētu

NASA satelīti atraduši “superzemes” planētu
SWNS/SCANPIX

Kosmosa pētnieki nākuši klajā ar paziņojumu, ka NASA teleskopa acs fiksējusi, iespējams, apdzīvojamu, Zemei līdzīgu planētu, kas jau nodēvēta par “superzemi”.

Jāsaka gan, ka atklājums atrodas tālu izplatījumā – 31 gaismas gada attālumā.

Planētas tehniskais nosaukums ir “GJ 357 d”. Atklājums tika veikts izmantojot NASA TESS teleskopa ievāktos datus. Tas fokusējas uz zvaigznēm un īsiem pārtraukumiem to radītajā gaismā – tas nozīmē, ka ap tām riņķo planētas.

Konkrētajai zvaigznei apkārt riņķo ne tikai šī, bet vēl divas citas planētas.

Planēta atrodas aptuveni līdzīgā attālumā kā Zeme no Saules. Svarīgākais ir noteikt, vai planētai ir atmosfēras slānis, kas to var uzsildīt un radīt apstākļus, kuros iespējama ūdens esamība. To gan laika gaitā vēl pētīs zinātnieki.

Salīdzinot ar mūsu planētu, “GJ 357 d” sver aptuveni 6,1 reizi vairāk un apkārt savai zvaigznei apriņķo aptuveni reizi 55 dienās. Patlaban nav zināms planētas izmērs, bet tā varētu būt pat divreiz lielāka nekā Zeme.

TESS teleskopa projekts sākās pērnā gada aprīlī, un kopš tā brīža sistēma skenē debesis, meklējot tālas planētas pie zvaigznēm.

31 gaismas gads ir ļoti liels attālums, šobrīd, protams, nesasniedzams. Viens gaismas gads ir aptuveni 9,46 triljoni kilometru.