Atklāta planēta, kurai nemaz nevajadzētu eksistēt

1 komentārs
Atklāta planēta, kurai nemaz nevajadzētu eksistēt
Vizualizācija. (TWITTER/IEEC)

Interesanti atklājumi astronomijā – ārpus Saules sistēmas ieraudzīta milzu planēta, kurai, saskaņā ar pašreizējām teorijām, nemaz nevajadzētu pastāvēt.

Planētu, kas izmēros līdzīga Saules sistēmas Jupiteram un no mums atrodas nepilnu 300 triljonu kilometru attālumā, teleskopos negaidīti pamanīja ASV un Spānijas astronomi.

Pētnieku uzmanību piesaistīja tas, ka šī planēta riņķo ap zvaigzni, kas ir salīdzinoši neliela.

Jupiters Saules sistēmā ir lielākā planēta, un Saule ir 1000 reižu lielāka par Jupiteru. Taču jaunatklātā planēta ir tikai 250 reižu mazāka par savu zvaigzni.

Saskaņā ar līdzšinējiem priekšstatiem, šādām proporcijām nevajadzētu pastāvēt.

“Šī planēta ir daudz lielāka, tā ir aptuveni astoņas reizes lielāka par zvaigzni, ko esam novērojuši. Mēs esam atraduši planētu, kas līdzinās Jupiteram. Līdzās šāda veida zvaigznei mēs būtu gaidījuši tāda izmēra planētu kā Zeme. Bet šajā gadījumā mēs esam atraduši planētu, kas ir kā Jupiters ap ļoti, ļoti mazu zvaigzni. Kolēģi mēģināja veikt simulācijas ar saviem modeļiem, un viņi mums teica, ka esam atraduši pavisam jaunu planētu,” piebilst Katalonijas Kosmosa pētījumu institūta vadošais pētnieks Huans Karlos Morales.

Tikko atrastā planēta varētu būt veidojusies pretēji tam, kā zinātnieki planētu rašanos skaidrojuši līdz šim. Tas nozīmē, ka astronomiem tagad būs jāpārskata savas teorijas par planētu rašanos.