Visbiežāk uzņēmumi par hakeru upuriem kļūst savu darbinieku neuzmanīgās rīcības dēļ

Komentāri

Digitālās drošības eksperti nonākuši pie secinājuma, ka daudzu uzņēmumu un valsts iestāžu darbinieki neapzināti kļūst par hakeru vislabākajiem palīgiem.

Digitālā vide no atbalsta funkcijas jau sen kļuvusi par daudzu biznesa mugurkaulu, – kamēr Latvijas uzņēmēji līdz galam neapzinās risku, ko tas rada, hakeriem šis ir pļaujas laiks. Daudz izdevīgāk ir uzbrukt cilvēku muļķībai digitālajā vidē, nevis uzlauzt informācijas tehnoloģiju sistēmas.

Marta Krivalde, Digitālās drošības alianses vadītāja:

Šāda strausa politika, ja tā var runāt līdzībās, ir iemesls, kāpēc uzņēmuma darbinieki ir lāča pakalpojumu sniedzēji jeb tā saucamie algotie hakeri. Viņi sēž pie ierīcēm, viņi izmanto nedrošus interneta savienojumus, viņi izmanto nedrošus paroļu veidošanas un uzglabāšanas politiku un viņi līdz ar to ikdienā katru sekundi apdraud paši savu uzņēmumu, to nemaz nezinot.

Populāri kļuvuši tā dēvētie šifrējošie izspiedējuvīrusi. Uzņēmumiem bieži vien nav veidojuši datu rezerves kopijas, lai netiktu paralizēts vai kompromitēts bizness, kompānijas šķiras no prāvām naudas summām – šogad bijuši ap 20 šādu kiberuzbrukumu, nodarot zaudējumus – sākot no 6 līdz 60 tūkstošiem eiro vienam uzņēmumam.

Skaties VIDEO un uzzini vairāk!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl