Virtuālais asistents Zintis – valsts un pašvaldību iestādes aicinātas iepazīties ar sarunu botu

Pievienot komentāru

Pašvaldības un valsts iestādes aicinātas pieņemt darbā Zinti! Par Zinti tiek dēvēts virtuālais asistents jeb sarunu bots. Viena no lielākajām priekšrocībām, ka iestādēm par Zinti nav jāmaksā un tas atvieglos atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem.

Zintis palīdz saziņā ar iedzīvotājiem jau vairāk nekā desmit valsts pārvaldes iestādēs. Piemēram, šīs nedēļas sākumā tām pievienojās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, arī viņu mājaslapā ar cilvēkiem sazinās sarunu bots vārdā Zintis.

“Trenerī strādājam tikai pie viena bota, bet tas ir visās mājaslapās, tas ir tas unikālais bots. Viņam ir ļoti daudz zināšanu.”

Kultūras informācijas sistēmu centra (KISC) pārstāve Gita Jurševska norāda, ka atbilžu bots Zintis jau darbojas par vairāku iestāžu palīgu. Zintis dažkārt, tomēr, var nezināt atbildi. Tāpēc joprojām tiek apmācīts uzdodot jautājumus visneparastākajās kombinācijās.

“Iedzīvotāji, lietotāji uzdod vēl pavisam citādāk to jautājumu. Tādā veidā tas trenējas, tādā veidā botu trenē no ienākošajiem jautājumiem. Tā tas mākslīgais intelekts tiek mācīts,” stāsta KISC projekta vadītāja asistente.

Mākslīgais intelekts arī mācās saviem spēkiem, tāpēc, jo vairāk tas tiks izmantots, jo zinošāks tas kļūs.

Kultūras informācijas sistēmu centra projektu vadītājs Jānis Ziediņš norāda uz ieguvumiem, ko sniedz sarunu bota ieviešana. Jau pieminētais Zintis ir īpašs ar to, ka to ieviešot jaunā iestādē, tas zina kā palīdzēt, ja jautājums ir ārpus konkrētās iestādes kompetences.

“Ja tādā standarta gadījumā bots strādā vienas iestādes ietvaros, tad Zintis ir, ko mēs saucam par horizontālo, viņš spēj strādāt pa visām šīm iestādēm, kas izmanto šo platformu,” norāda KISC projektu vadītājs Jānis Ziediņš.

Zinta palīdzībai ir iespēja pieteikties ikvienai Latvijas pašvaldības vai valsts iestādei un saņemt sarunu bota palīdzību bez maksas arī turpmākās uzturēšanas izdevumus nebūs jāuzņemas. Savukārt iedzīvotāji tiek aicināti biežāk izmantot un uzticēties virtuālā asistenta atbildēm.