Siguldas Valsts ģimnāzija, lai padarītu mācības interesantākas, izmantos robotus

Komentāri

Siguldas Valsts ģimnāzijā mācību procesā izmantos robotus. Ieviešot robotus, skolēnu mācības iecerēts padarīt interesantākas un panākt vieglāk uztveramu iznākumu. Sākotnēji robotus iecerēts integrēt datorikā un fizikā, taču robotu potenciāls atļauj nākotnē tos integrēt arī citos mācību priekšmetos.

Šie nav roboti ar kājām un galvu, bet gan ar riteņiem un virkni dažādu sensoru. Attāluma sensors, termometrs ir arī gaismas sensors, bet vēl papildus ir arī žiroskops un skaņas sensors.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Šie roboti nav vienkārši dārgas spēļmantiņas, tie ir domāti tieši mācību procesam. Pirmkārt, lai robots sāktu kustēties, ir jāprot to programmēt nepieciešamajām darbībām. Siguldas Valsts ģimnāzijas datorikas pasniedzējs norāda, ka, apgūstot programmēšanu, skolēnam labāk veiksies arī citos priekšmetos.

“Saka jau, ka programmēšanas pamati ir vajadzīgi visiem un ikvienam, jo programmēšana māca loģiski domāt, analizēt informāciju, sintēzi,” skaidro Siguldas Valsts ģimnāzijas datorikas pasniedzējs Gunārs Kanbergs.

Kaut gan ir bijuši jau atsevišķi mēģinājumi robotus izmantot fizikā, mācību stundās robotus vēl tikai sāks ieviest. Siguldas Valsts ģimnāzijas direktors Rūdolfs Kalvāns uzsver, ka robotus paredzēts integrēt ikdienas mācību stundās, nevis veidot kādu robotikas pulciņu.

“Runa ir par to kā šo pietiekami abstrakto programmēšanu ar kodu, dažādām funkcijām padarīt drusciņ ilustratīvāku, taustāmāku, interesantāku,” teic mācību iestādes direktors.

Savukārt ilgtermiņā ir iecerēts arvien vairāk skolēnus ieinteresēt informācijas komunikāciju tehnoloģiju nozarei. “Tā ir top nozare, kur profesionālās asociācijas katru gadu mums atgādina cik tūkstoši darba vietu viņiem ir labi apmaksātas, bet kaut nepildās, bet nu tas ir tiešām ilgtermiņa mērķis,” norāda Kalvāns.

Katrs skolēns datorā veidos savu unikālu programmu, kas liks robotam atbilstoši rīkoties. Datorikas pasniedzējs piebilst, ka programmēšanu viņi apguva arī līdz šim, taču līdzšinējās iespējas bija krietni zemākā līmenī, kas skolēniem bieži vien nokāva darboties prieku.

Robotiem arī ir pluss, ka iespējams modelēt kādu konkrētu situāciju, kurā aparātam ir jāpaveic noteikts uzdevums. Kopumā Siguldas Valsts ģimnāzija ir iegādājusies 15 robotus ar pašvaldības atbalstu, samaksājot nedaudz virs 2000 eiro. Nākamajā mācību gadā iecerēts robotu skaitu palielināt.

Lasi vēl