Pētījums: “Facebook” uzņēmumiem ļāvis iepazīties ar lietotāju sarakstēm

Pievienot komentāru

Jauns skandāls satricinājis interneta gigantu “Facebook”. Ietekmīgais ASV laikraksts “New York Times” publicējis pētījumu, kurā apgalvo, ka “Facebook” saviem biznesa partneriem piegādājis ne tikai informāciju par tīkla lietotājiem, bet arī ļāvis iepazīties ar personīgo saraksti.

Šāda privilēģija bijusi “Apple”, “Amazon”, “Netflix” un citiem lieliem uzņēmumiem, kopskaitā – ap 150 firmām.

Šis gads interneta gigantam “Facebook” bijis līdz šim vissliktākais – to plosījuši dažādi skandāli par datu tirgošanu, lietotāju privātās informācijas nodošanu, iesaistīšanos netīrās vēlēšanu kampaņās. Taču 2019. gads varētu būt vēl sliktāks, secina IT žurnālisti. Šonedēļ atklātībā nākuši jauni fakti, kas atkal liek apšaubīt uzticību varenajam soctīklam.

“”New York Times” publicējuši plašu pētījumu par faktiem, no kuriem daudzi iepriekš nav izskanējuši, ka “Facebook” sniedza informāciju par lietotājiem dažādām kompānijām, sākot no “Yahoo” līdz “Apple” un beidzot ar “Amazon”, “Spotify”, “Pandora”, “Netflix”,” norāda aģentūras AP žurnāliste Barbara Ortuteja.

“Facebook” lielie klienti saņēmuši pieeju izpētīt lietotāju publiskos ierakstus, okšķerēties lietotāju draugu lokā un izpētīt arī to.

“Uz spēles ir likts viss, ko lietotāji ievieto “Facebook” un pat tas, ko viņi neievieto “Facebook”, bet ko par viņiem uzzina “Facebook”. Reklāmdevēji to var izmantot, lai atlasītu reklāmu mērķauditorijai. Vēl viena milzīga problēma, kas “Facebook” ir bijusi pēdējos divus gadus –  tas, ka Krievijas aģenti un citas valstis izmantoja informāciju, ko viņi guva no “Facebook”, lai mēģinātu manipulēt ar vēlēšanām,” bilst  Ortuteja.

Eiropā “Facebook” sagaida arī finansiālas problēmas. Francija no 1. janvāra ieviesīs īpašu nodokli, kas tiks piemērots lieliem interneta un tehnoloģiju uzņēmumiem, arī “Facebook”. Francija cer šādā veidā ienākumos gūt aptuveni 500 miljonus eiro.

Lasi vēl