Komentāri
Pētījums: “Facebook.com” tuvu tam, lai Latvijā apsteigtu “Draugiem.lv”
Foto: REUTERS/SCANPIX

Latvijas interneta lietotāju vidū joprojām populārākais sociālais medijs ir pašmāju “Draugiem.lv”, otrajā vietā atstājot pasaules līderi “Facebook.com”, liecina interneta portāla “Aptauja.lv” veiktais iedzīvotāju pētījums par sociālajiem medijiem Latvijā.

Kā informē “DataLine Latvija” projekta “Aptauja.lv” vadītājs Rihards Cicens, sociālais tīkls “Draugiem.lv” kopumā pulcē 86,9% Latvijas interneta lietotāju, savukārt katru dienu to apmeklē 48,9% portāla lietotāju. Tomēr tā auditorija sarūk līdz ar vecumu – ja 14 līdz 29 vecuma grupā to lieto 66,1% aptaujāto, tad grupā virs 50 gadiem – vairs tikai 38,2%.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Arī citi sociālie tīkli – “Facebook”, “YouTube” un “Twitter” – vispopulārākie ir tieši jaunākās vecuma grupas pārstāvju vidū.

Otro vietu popularitātes ziņā ieņem pasaules līderis “Facebook.com”, kas pulcē 77,3% no Latvijas interneta lietotājiem, savukārt katru dienu to izmanto 47,8% tā lietotāju.

Plašāko auditoriju sasniedz pasaules video karalis “YouTube” – ja ikdienā to lieto tikai 29,5% aptaujāto, tad kopējā auditorija no Latvijas interneta lietotājiem, kas kaut reizi lietojuši “YouTube” – sasniedz 93,2%. Šie dati ļauj domāt, ka šis sociālais tīkls ir ikdienas medijs un ļoti lielā mērā tiek izmantots kopā ar citiem sociālajiem tīkliem, ziņu portāliem un citām interneta lapām.

Krietni mazāka Latvijas iedzīvotāju interese ir par mikroblogošanas platformu “Twitter”, kuru ikdienā lieto tikai 17,9%, bet lietojuši ir pavisam 43,8% aptaujāto.

Piekto vietu ar 16,7% no kopējā auditorijas ieņem Krievijā populārākais sociālais tīkls “Odnoklassniki.ru”. Tomēr ikdienā to izmanto vien 5,2% Latvijas interneta lietotāju.

Citu sociālo tīklu lietojamību Latvijā veido tādi tīkli kā “Foursquare”, “Instagram”, “Linkedin”, “Flickr” un vēl citi, kuru kopējo lietotāju skaits veido 35,8%, bet ikdienā tos izmanto 13,4% lietotāju.

Pētījumu veikts no 26.maija līdz 4.jūnijam, aptaujājot 1032 interneta lietotājus no visas Latvijas vecumā no 14 līdz 77 gadiem.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl