Patiesība par ”selfijiem”: Pārspīlēta sevis prezentēšana liecina par kaut kā trūkumu

1 komentārs
Patiesība par ”selfijiem”: Pārspīlēta sevis prezentēšana liecina par kaut kā trūkumu
Foto: AFP/LETA

Pārspīlēta sevis prezentēšana liecina par kaut kā trūkumu un vēlmi pēc uzmanības, gluži tāpat ir ar jebkuru darbību, kas izraisa pretreakciju. Piemēram, jaunas meitenes ievieto puskailas fotogrāfijas sociālajos tīklos, jo vēlas aizpildīt kaut ko, kā trūkst, secinājuši zinātnieki.

”Kad fotografējam sevi, vēlamies parādīt ne vien sev, bet arī citiem par to, ka eksistējam, un to, ka ar mums viss ir kārtībā,” secināts Rīgas Stradiņa universitātes Komunikācijas fakultātes Multimediju komunikācijas programmas studentes Kristas Garančas kursadarbā par jauniešu pašprezentāciju.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Savukārt, ja runa ir par tēmturiem, komunikācijas pētniece Brūka Vendta pauž, ka
”tēmturu funkcija ļauj mums palielināt savu esamību vietnē Instagram”. Hashtag jeb tēmturu vai mirkļbirku funkcija parādījās 2012. gadā sociālajā tīklā Twitter.

Izrādās, ka vietnē Instagram populārākie tēmturi ir #love (mīlestība), trešajā vietā ierindojas #me (es), bet tēmturis #selfie ir vien 14. vietā pēc 2014. gada nogales statistikas.

“Selfijs” ir fotogrāfija, ko ir uzņēmusi pati fotogrāfijā esošā persona, parasti ar viedtālruņa kameru vai web kameru un pēc tam publicēta sociālajos medijos. Oksfordas Universitātes valodnieki šo ir atzinuši par 2013. gada vārdu.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Ienāc ar sociālo tīklu profilu vai ievadi savu vārdu

Esi pieklājīgs savos izteicienos. Viedokli argumentē. Raksti tikai tādu komentāru, kas pauž tavu viedokli vai ir noderīgs citiem portāla lietotājiem. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem komentēšanas iespēja liegta.

Lasi vēl