Interneta vectētiņa Yahoo dzīves līkloči; beidzot tas pārdots par 4,6 miljardiem       

Pievienot komentāru
Interneta vectētiņa Yahoo dzīves līkloči; beidzot tas pārdots par 4,6 miljardiem       
Foto: LETA/AFP

ASV interneta vietne Yahoo ir leģendāra gan ar savu lomu interneta attīstībā, gan ar karuseļu cienīgiem biznesa līkločiem. Šķiet, ka Yahoo vairs nekad nebūs tāds, kāds tas bija līdz šim, jo nu tas pārdots par 4,6 miljardiem ASV dolāru ASV telekomunikāciju uzņēmumam Verizon.

Yahoo biogrāfija ir nudien raiba kā dzeņa vēders,un Skaties.lv ar vēlas pastāstīt par dažiem nozīmīgiem pavērsiena punktiem uzņēmuma vēsturē.

Yahoo piedzima… nejaušības dēļ

1995. gadā interneta entuziasti (jā, tieši tā viņus varētu saukt) Deivids Filo un Džerjs Jangs nolēma kategorizēt tolaik esošās interneta lapas. Un dzima tas, ko mēs pazīstam par meklētāju jeb, šajā gadījumā, Yahoo. Kompānija ātri ieguva popularitāti, un 1998. gadā kļuva par vienu no populārākajām interneta vietnēm pasaulē.

Nopirkt Google vai Facebook? Kāpēc?!

Foto: LETA/AFP

Foto: LETA/AFP

Yahoo vadība tikai sev zināmu iemeslu dēļ ir atteikušies no Google iegādes. Un, kas ir Google, laikam nav īpaši jāstāsta. Pirmo reizi Yahoo atteicās no Google iegādes 1998. gadā, kad kompānijai bija iespēja iegādāties nākamo interneta milzi par vienu miljonu ASV dolāru.

Tomēr arī 2003. gadā Yahoo atteicās no darījuma. Šoreiz gan summa bija ievērojami nopietnākā – trīs miljardi ASV dolāru, bet Google prasīja piecus.. Interesanti, kāds būtu internets šodien, ja Google būtu nonācis Yahoo paspārnē. Līdzīgi Yahoo neizdevās darījums ar Facebook..

Neveiksmīgas investīcijas un lielākā kļūda

Yahoo vienmēr ir centies būt tirgus līderis, tāpēc ir investējis dažādos šķietami veiksmīgos projektos. Piemēram, savulaik tāda vietne kā Broadcast.com tika pārdota Yahoo par 5,7 miljardiem ASV dolāru. Yahoo arī iegādājās tehnoloģiju uzņēmumu, kas nāca klajā ar risinājumu – maksa par klikšķi, ko gan ar uzviju izmantoja Yahoo konkurents Google AdWords.

Dosim 40 miljardus! Yahoo saka – nē!

Foto: LETA/AFP

Foto: LETA/AFP

Tomēr par vienu no galvenajām Yahoo menedžmenta kļūdām tiek uzskatīts tā atteikums pārdot uzņēmumu Microsoft par 40 miljardiem ASV dolāru 2008. gadā. Pagāja vēl astoņi gadi un Yahoo tagad ir pārdots gandrīz par desmitkārt mazāku cenu – 4,6 miljardiem..

Yahoo ir milzu auditorija un aktīvi

Lai arī Yahoo ir piedzīvojis zināmu norietu, tomēr eksperti norāda, ka savulaik veiksmīgiem biznesa projektiem ārpus ASV, Yahoo ir arī koši veiksmes stāsti. Piemēram, kopuzņēmums ar Alibaba, kura kopējā vērtība tiek lēsta ap 200 miljardiem ASV dolāru. Turklāt Yahoo pieder 15% Alibaba akciju, kā arī citas vērtīgu uzņēmumu akciju paketes un nekustamie īapašumi. Verizon norāda, ka Yahoo iegāde ir veiksmīgs darījums, jo tomēr ik mēnesi 225 miljoni cilvēku izmanto Yahoo e-pasta pakalpojumus, kas jau ir milzu auditorija Verizon.

Foto: LETA/AFP

Foto: LETA/AFP