“Facebook” un “Google” zina, kādu pornogrāfiju patērē, pat ja izmanto “inkognito” režīmu

2 komentāri
“Facebook” un “Google” zina, kādu pornogrāfiju patērē, pat ja izmanto “inkognito” režīmu
REUTERS / SCANPIX

Interneta giganti “Facebook”, “Google” un programmatūru izstrādes kompānija “Oracle” izseko, kādu pornogrāfisko saturu internetā patērē lietotāji, pat ja tiek izmantots privātais jeb “inkognito” režīms, vēsta medija “Business Insider”, atsaucoties uz nesen veiktu pētījumu.

“Microsoft”, Kārnegija un Melona Universitātes, kā arī Pensilvānijas Universitātes veiktā pētījumā kopumā analizētas 22 484 pornogrāfijas satura vietnes, izmantojot rīku “webXray”, lai identificētu izsekošanas rīkus, kas sniedz datus trešajām pusēm.

Pētījumā secināts, ka 93% no analizētajām vietnēm nopludina lietotāju datus trešajām pusēm.

Vietnes analizētas pērnā gada martā. Secināts, ka “Google” un tās meitasuzņēmumi izvietojuši izsekošanas rīkus 74% adrešu, “Oracle” – 24%, savukārt “Facebook” 10% adrešu

Kā liecina pētījums, pat “inkognito” režīms nepasargā no datu nodošanas trešajām pusēm, lai gan tas nesaglabā lietotāja aktivitātes pārlūka “vēsturē”. Vienlaikus pētījumā atklāts, ka 17% no analizētajām adresēm tiek šifrētas, kas pakļauj lietotājus riskam kļūt par hakeru upuri.

Izsekošanas rīki pornogrāfiskajās vietnēs var tikt izvietoti dažādu iemeslu dēļ. Tā piemēram, “Google Analytics” vietnēm sniedz datus par apmeklējumu skaitu. Savukārt “Facebook” piedāvā vietnēm izvietot “like” pogu, ļaujot koplietot saturu. Apmaiņā pret to “Facebook” saņem pornogrāfiskā satura vietņu lietotāju datus. Kādi dati ievākti, un kā tie tieši tiek izmantoti, nav iespējams pārbaudīt, – informē “Business Insider”.

“Facebook” un “Google” skaidro, ka ievāktā informācija netiek izmantota mārketinga nolūkiem. “Google” pārstāvis norāda: “Mēs neļaujam izvietot “Google” reklāmas pornogrāfiskajās vietnēs un aizliedzam personalizētās reklāmas, kas balstītas uz lietotāju seksuālajām interesēm vai līdzīgām aktivitātēm tiešsaistē. Tāpat arī – mūsu reklāmu pakalpojumiem nekad nav atļauts “Google” nosūtīt personiski identificējamu informāciju.”

“Facebook” pārstāvis norādījis, ka uzņēmums aizliedz pornogrāfiskā satura vietnēm izmantot “Facebook” izsekošanas rīkus uzņēmējdarbības vajadzībām, piemēram, reklāmām.

Savukārt “Oracle” pašlaik nav sniedzis komentāru saistībā ar uzņēmuma izsekošanas rīkiem pornogrāfiska satura vietnēs.