Eksperti prognozē mobilo reklāmu bumu tuvākajos gados

Komentāri
Eksperti prognozē mobilo reklāmu bumu tuvākajos gados
FOTO: LETA

Arī Latviju tuvākajos gados varētu sasniegt mobilo reklāmu bums, kas ir vērojams citur pasaulē, jo tam ir izveidojušies teju visi nepieciešamie priekšnosacījumi, liecina digitālās reklāmas uzņēmuma Adbox apkopotās prognozes.

Lielākais šķērslis mobilo reklāmu izplatībai ir konservatīva reklāmdevēju attieksme, kuri, pilnībā nenovērtējot mobilās vides iespējas, nesteidz pārdalīt budžetus par labu mobilajām un interneta reklāmām, secinājuši eksperti.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tā ir kļūda, jo pasaulē veiktie pētījumi liecina, ka mobilajām reklāmām ir ļoti liela ietekme uz lietotāju nodomu veikt kādu pirkumu, ja vien tās ir skatītas īstajā laikā un vietā, uzskata Adbox vadītājs Andris Rēders.

Viens no vērtīgākajiem mobilās vides aspektiem ir iespēja sasaistīt reklāmas ar lietotāja atrašanās vietu un pārvietošanos. Tātad – teorētiski ir iespēja uzrunāt cilvēkus, kuri atrodas tuvu kādam konkrētam veikalam vai pasākuma norises vietai. Piemēram, viedtālrunī lasāms personalizēts aicinājums iegriezties ciemos labi noderētu kafejnīcai Jūrmalā vai Saulkrastos.

Protams, reklāmdevēji būtu ieinteresēti, lai cilvēki mobilās ierīces biežāk izmantotu ne tikai atrašanās vietas meklēšanai un cenu salīdzināšanai, bet arī reģistrācijām vai pirkumu veikšanai.

Tādēļ ir ļoti svarīgi, lai kampaņai būtu labi pārskatāma, viedierīcēs ērti lietojama mājas lapa vai lietotne. ”Viss pārējais tehniski ir atrisināms,” piebilst Adbox vadītājs.

Viņš stāsta, ka uzņēmums plāno piedāvāt reklāmu izvietošanu ne vien portālos un mājas lapās, bet arī tieši lietotnēs.

Eksperti iesaka ņemt vērā, ka strauji aug izmantoto viedierīču skaits un attiecīgi – arī auditorija, kas pieslēdzas internetam no jebkuras vietas. Tā jūlijā publicētie interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma Gemius dati liecina, ka šogad par 26% līdz 680 900 palielinājies to cilvēku skaits, kas internetu lieto mobilajā telefonā, bet par 28% līdz 399 500 – to cilvēku skaits, kas tīmekli izmanto planšetdatorā.

Mobilo reklāmu tirgus Latvijā pagaidām ir nepiesātināts, tādēļ reklāmdevējiem ir visnotaļ lielas iespējas pievērst sev uzmanību, izvietojot piemērota formāta personalizētus piedāvājumus mobilajā vidē.

Renārs Zeltiņš pirmo reizi Stokholmā

Renārs Zeltiņš pirmo reizi Stokholmā

Klāt ”Zelta kruīza: Rīga-Stokholma” nākamā epizode, kurā ”Tallink” kuģa ”Romantika” jaunais kruīza vadītājs Renārs Zeltiņš nonāk Zviedrijas galvaspilsētā Stokholmā. Šī ir pirmā Zeltiņa viesošanās gan Stokholmā, gan Zviedrijā vispār. Viss ir nevainojami – laiciņš saulains, pilsēta skaista, ko redzēt daudz. Stokholmā laiks paiet tik ātri, ka drīz vien jāsteidzas atpakaļ uz kuģi.

Lasi vēl