Digitālie rīki skolās ir uz palikšanu arī pēc pandēmijas

0 Komentāru

Par to, kā mācību process notiks nākotnē, šajās dienās diskutējuši izglītības nozares eksperti ikgadējā “Skola 2030” konferencē. Eksperti ir vienisprātis, ka dažādu digitālo tehnoloģiju izmantošana mācību procesā ir uz palikšanu, vēsta TV3 Ziņas.

Pandēmija devusi grūdienu digitālo rīku ieviešanai skolās. Eksperti uzsver, – tehnoloģijām mācību procesā tagad jākļūst par ikdienu.

“Skola 2030″  ikgadējā konferencē šogad klātienē un attālināti piedalījušies vairāk nekā 4000 izglītībā nodarbināto. Tajā pastiprināta uzmanība veltīta tehnoloģijām skolās un mācību procesa digitalizācijai, jo nu jau visi sākuši apzināties – bez tā skološanās vairs nebūs iedomājama.

Zane Oliņa, “Skola 2030” mācību satura ieviešanas vadītāja

“Mēs pandēmijas laikā piedzīvojām to, cik tehnoloģijas ir svarīgas. Mums bija brīdis, kad visi citi veidi kā izglītoties, vairs nebija pieejami. Un arī tādēļ, ka pēdējā gada laikā mēs esam vismaz piecus gadus strauji pavirzījušies uz priekšu, tieši tehnoloģiju izmantošanā skolās.”

Eksperti norāda, – uz mācību digitalizāciju lēniem soļiem esam virzījušies jau sen. To pieprasa arī jaunā izglītības satura ieviešana, kur liels akcents likts uz skolēnu digitālajām prasmēm. Tomēr līdz šim bijuši dažādi šķēršļi – tehnoloģiju trūkums, arī pedagogu prasmes un vēlme jauninājumus izmantot.

“Es pats esmu vadījis tehnoloģiju kursus skolotājiem. Un mani nekad nebija pametusi sajūta, ka labi – mācāmies -, bet šo man šobrīd nevajadzēs. Un tad pēdējie divi gadi ir bijuši, ka mēs nevis tikai mācāmies, bet mums tiešām vajag. Ir pilnīgi skaidrs, ka nākotne ir klāt. Tā ir iestājusies. Es esmu daudzus gadus stāstījusi, kas notiks ar izglītību tuvāko 20 gadu laikā. Covid situācija maina hronoloģiju, mēs jau esam nākotnē. Tādas izglītības, kāda bija iepriekš, vairs nebūs nekad,” stāsta Carnikavas pamatskolas direktors Raivis Pauls.

Faktiski tas nozīmē, ka digitālie rīki kļūs par skolēnu ikdienu. Skolām, pedagogiem, vecākiem un bērniem jāsaprot, ka dators nu jau ir pilnvērtīgs mācību līdzeklis.

“Tāds arī būtībā ir politiskais mērķis, lai nākamo piecu gada laikā katram skolēnam ir ierīce kā individuāls mācību līdzeklis klasē uz galda, mājā un viņi to lieto jau kā tādu pildspalvu šobrīd,” saka Latvijas Universitātes profesore Zanda Rubene.

Eksperti gan uzsver, ka, pārejot jau nākamajā – modernajā mācību procesā- ir svarīgi atrast līdzsvaru. Ir skaidrs, ka skolēni jau mājās daudz laika pavada ekrānos, un nebūtu pareizi, ja tas turpinātos pēc tam arī skolas solos.

“Mums ir jāizņem tās tehnoloģijas no mūsu ikdienas un koncentrēti jāpārnes un mācību un darba vidi, jo nevar būt tajā ekrānā visu laiku. Līdz ar to gan skolotājiem, gan vecākiem, īpaši vecākiem, jādomā par bezsaistes aktivitātēm brīvā dabā,” pauž profesore.

Vienlaikus otrdien, 17. augustā, atklāta arī jauna mācību e-vide – skolo.lv. Tajā skolēni no pirmsskolas līdz pat vidusskolai jau no 1. septembra varēs digitāli apgūt mācību vielu, pildīt pārbaudes darbus un iesaistīties diskusijās.

0 Komentāru