Cēsīs darbu sāk mākslīgā intelekta asistents “Vendis”

Pievienot komentāru

Digitāls paziņa no Cēsīm, kas spēj atbildēt uz teju visiem jautājumiem par notiekošo pilsētā, tā var īsumā raksturot mākslīgā intelekta asistentu “Vendi”, kurš radīts valsts un privāto uzņēmēju sadarbības gaitā.

Turpmāk “Vendis” spēs palīdzēt ne tikai Cēsu viesiem, bet arī pilsētā strādājošajiem uzņēmējiem.

Izbraucot no centrālās dzelzceļa stacijas Rīgā, aizvadītās nedēļas nogalē daudzi cilvēki piedalījās ikgadējā sarīkojumā “Strādā jebkur”. Ņemot vērā digitālo laikmetu, ceļā uz Cēsīm devās arī virtuālais asistents vārdā ”Vendis”.

“Microsoft Baltija” vadītājā Renāte Strazdiņa norāda, ka cilvēki Latvijā vēl tikai iepazīst un pierod pie mākslīgā intelekta un tā sniegtajām iespējām. Cēsnieki ir pirmie ārpus Rīgas, kuri atver savu pilsētu digitālajam palīgam “Vendim”.

“Cēsis ir pirmā pilsēta, kas ļoti aktīvi iesaistās šajā kustībā, un notiks gan mācības, gan pasākumi uzņēmējiem un viss, kas cits labs,” min “Microsoft” vadītāja Baltijā Renāte Strazdiņa.

Cēsu pilsētas centrā tika atklāta mākslīgā intelekta vēstniecība, kurā ikviens var saņemt skaidrojumu un padomu par to, kā mākslīgais intelekts var palīdzēt ikdienā.

“Valsts #196” vēstnieks Sandis Kolomenskis norāda, ka viņi vēstniecībā īpaši cer sastapt apkārtnes uzņēmējus. Tādus uzņēmumu pārstāvjus, kuri ir gatavi uzlabot uzņēmuma rādītājus ar mūsdienu tehnoloģijām – mākslīgo intelektu.

“Izveidot par konkurēt spējīgu klientu apkalpošanu, datu apstrādi, kad ko vislabāk pērk, kurā mirklī pasūtīt preces, kurā investēt reklāmā,” bilst Kolomeskis.

Mākslīgā intelekta radīšanā ir piedalījušies daudzi speciālisti, un arī virtuālais asistents vārdā “Vendis” var sniegt daudz dažādas atbildes uz ļoti dažādiem jautājumiem.

Uzņēmuma ”Tilde” mākslīgā intelekta attīstības vadītājs Mārtiņš Začests norāda, ka, lejuplādējot lietotni “Kaisel”, cilvēki jautājot un atbildot virtuālajam palīgam ar laiku “Vendi” padarīs arvien gudrāku.

Interesanti, ka mākslīgā intelekta attīstība notiek Kultūras informācijas sistēmu paspārnē. Minētā valsts iestāde paredz, ka mākslīgais intelekts palīdzēs ātrāk un efektīvāk veikt valsts iestāžu darbu, jo mākslīgā intelekta asistents neguļ un spēj informāciju apstrādāt krietni ātrāk nekā klientu apkalpotājs pie tālruņa.