Nosaukti Latvijas “Instagram” ietekmīgākie un godīgākie influenceri

3 komentāri
Nosaukti Latvijas “Instagram” ietekmīgākie un godīgākie influenceri
REUTERS/SCANPIX

Kļuvis zināms, kuri Latvijas “Instagram” privātpersonu konti ar lielu sekotāju skaitu un kvalitatīvu saturu uzskatāmi par digitālajiem ietekmes līderiem jeb, tā sauktajiem, influenceriem.

Sestdien publicēts pirmo reizi radītais indekss “Accelerators of Relevance”, nosakot TOP300 godīgos Latvijas “Instagram” kontus, kuriem nav viltus profila sekotāju un ir autentiska iesaiste (komentāri, like, share), nevis nopirkta botu aktivitāte.

Latvijas uzņēmumi un mārketinga kompānijas arvien biežāk maksā privātpersonām, lai savos “Instagram” kontos ar lielu sekotāju publicē reklāmas tipa saturu – foto un video -, tādējādi motivējot pirkt konkrēto produktu vai pakalpojumu. Influenceri ar tūkstošos mērāmu sekotāju masu tiek uzskatīti par nozīmīgu reklāmas kanālu. Summas, ko saņem privātpersonas par sponsorētā satura izvietošanu savā “Instagram”, ir no dažiem desmitiem eiro līdz vairāk nekā pustūkstotim eiro par vienu publikāciju.

Vairākām Latvijas “Instagram” zvaigznēm tas ir kļuvis ne tikai par stabilu piepelnīšanās veidu, bet pat pilnas slodzes darbu. Lai radītu estētistiki baudāmu vizuālo saturu, kas sekotājus motivētu pirkt reklāmas izvietotāja produktu vai pakalpojumu, “Instagram” influenceri mēdz piesaistīt pat profesionālus fotogrāfus un video producēšanas grupas.

“Golin Riga” veidotajā indeksā influenceri sadalīti gan pēc sekotāju skaita trīs grupās (mikro-influenceri no 1000 līdz 10 000; vidējā lieluma influenceri no 10 000 līdz 25 000; makro-influenceri virs 25 000 sekotāju), gan deviņās interešu kategorijās – dzīvesstils, skaistums, dizains, mode, ēdiens, izklaide, foto & video, sports, jaunatne.

Liela daļa indeksā iekļautās privātpersonas līdz šim nav pat izvērsušas aktīvu komercpraksi pieņemt finansiālus vai materiālus labumus par sponsorētā satura izvietošanu, taču pēc indeksa veidotāju domām šim personām ir visas nepieciešamās kvalitātes kļūt par influenceru mārketinga īstenotājiem

Dzīvesstils

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Makro-influenceri ar sekotāju skaits virs 25 000

Skaistums

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Dizains

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Makro-influenceri ar sekotāju skaits virs 25 000

Mode

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Ēdiens

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Makro-influenceri ar sekotāju skaits virs 25 000

Izklaide

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Makro-influenceri ar sekotāju skaits virs 25 000

Foto un video

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Makro-influenceri ar sekotāju skaits virs 25 000

Sports

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Makro-influenceri ar sekotāju skaits virs 25 000

Jaunatne

Mikro-influenceri ar sekotāju skaitu no 1000 līdz 10 000

Medium-influenceri ar sekotāju skaitu 10 000 līdz 25 000

Makro-influenceri ar sekotāju skaits virs 25 000

Latvijas “Instagram” ietekmīgāko influenceru pilnais saraksts apskatāms šeit! 

Jaunais indekss ir trieciens daudzām Latvijas Instagram personībām, kas sevi sauc par influecneriem, bet patiesībā pēc jaunās metodoloģijas pielietošanas nemaz tādi nav.

Līdz šim problēma ar Latvijas “Instagram” influenceriem bija tā, ka liela daļa savus sekotājus nopirka. Patiesībā tie ir viltus profili, tukšas čaulas, aiz kuriem nav reālas personas, līdz ar to privātpersonas ar viltu uzdevās par influenceriem. Tā tika muļķoti uzņēmēji, kuri maksāja par reklāmas satura izvietošanu tā sauktā influencera kontā, domādami, ka viņam ir reāls sekotāju skaits. Tagad šī šmaukšanās ir atsijāta ar jaunāko metodoloģiju, ko radīja sabiedrisko attiecību aģentūra “Golin Riga”.

Pēc 30 000 Latvijas “Instagram” kontu analīzes ar mākslīgā intelekta programmu, ir noskaidroti tie 300 konti, kas uzskatāmi par godīgiem – dabiski uzaudzēts sekotāju skaits, kvalitatīvs saturs un oriģināla sekotāju iesaiste.

TOP komentāri

  • Cilvēks
    0 0 0

    Cilvēks

    Pazīstu latvieti, kuram ir vairāk nekā 30 000 sekotāju, kur viņš? Bet jā, labs shitposts- IGN 10/10
  • grammaticus

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl