Latvijas skolēni apgūst dažādus mācību priekšmetus, spēlējot datorspēli “Minecraft”

10 komentāri

Kad pagātne satiek nākotni – ar šādu konkursa tematu vairāki simti skolēnu visā Baltijā sacentās savās radošajās spējās, spēlējot datorspēli “Minecraft”.

Šī spēle jau gadu eksperimentālā kārtā tiek izmantota kā mācību palīglīdzeklis Latvijas skolās.

Daudziem skolēniem spēlē “Minecraft” nav nekas svešs. Tā ir spēle ar ļoti daudz iespējām, būtībā skolēni var būvēt pilnīgi jaunu virtuālu pasauli.

“Es biju domājis uztaisīt Krišjāņa Barona istabu,” konkursa dalībnieks Adrians dalās ar savu sākotnējo ieceri, kuru viņš vēlāk nedaudz izmainīja. Konkursa uzdevums bija “Kad pagātne satiek nākotni”, Adrians izveidoja labirintu, kuru izejot iespējams nonākt līdz Dainu skapim. Adrians norāda, – veidojot labirintu, viņš apguva jaunas un nostiprināja vecās zināšanas.

“Nezinu, cik sen, bet es biju ar klasi uz Krišjāņa Barona muzeju. Ja es tur nebūtu bijis, šaubos, vai man vispār būtu tāda ideja,” saka konkursa dalībnieks Adrains.

Viņa darbs tika izvirzīts Baltijas konkursam, kā viens no tiem, kas pārstāvēja Latviju.

Savukārt vēl citi Latvijas skolēni konkursā izveidoja Rīgu pirms simts gadiem un mūsdienās. Arī viņi uzdevuma laikā ieguva jaunas zināšanas par Latvijas galvaspilsētu.

Lai arī Latvijas pārstāvji bija spēcīgi, viņi tomēr zaudēja spēcīgai komandai no Igaunijas, kas uzvar jau vairākus gadus pēc kārtas.

“Maicrosoft” kompānijas Baltijā vadītāja Renāte Strazdiņa norāda, ka konkursa galvenais mērķis bija skolēnu ieinteresēšana par vēsturi un arī mūsdienām. Taču visa pamatā bija “Minecraft” datorspēle, kas jau gadu tiek izmantota apmācībās vairākās Latvijas skolās.

Pašlaik ir apmācīti vairāk nekā 50 skolotāji, kuri, izmantojot datorspēli, jaunā un aizraujošā veidā palīdz apgūt dažādus mācību priekšmetus.

Strazdiņa norāda: “Mums ir ģeogrāfijas, vēstures, ķīmijas, fizikas skolotāji. Tā interesantā lieta ir tā, ka bērni caur šo spēli fiziku un ķīmiju apgūst ātrāk un ar lielāku interesi, un arī skolotājiem ir interesantāk.”

Datorspēles palīdz skolēniem apgūt arī programmēšanas pamatus. Skolēni iemācās ne tikai spēlēt, bet arī uzzina, kā spēles tiek radītas. Ja “Minecraft” skola sevi pozitīvi pierādīs arī turpmāk, tad skolēni jau visā Latvijā arvien biežāk mācībās izmantos ne tikai šo, bet arī citas izglītojošas spēles.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl