Vērienīgā konkursā ”E-komercijas zvaigzne 2021” noteiks Latvijas labākos e-veikalus

Pievienot komentāru
Vērienīgā konkursā ”E-komercijas zvaigzne 2021” noteiks Latvijas labākos e-veikalus
PUBLICITĀTES FOTO

Pirmo reizi Latvijā norisināsies konkurss ”E-komercijas zvaigzne 2021”, kurā tiks noskaidroti izcilākie Latvijas e-komercijas uzņēmumi. Konkursā līdz 8. aprīlim ir iespējams pieteikties ikvienam Latvijā strādājošam uzņēmumam, kurš savas preces vai pakalpojumus piedāvā iegādāties attālināti. Konkursa iniciatori un atbalstītāji ir uzņēmumi Printful un Omniva Latvija, un tā ietvaros tiks vērtēta e-veikalu digitālo risinājumu kvalitāte, radošā izcilība un inovācijas, veidojot un attīstot uzņēmējdarbību tiešsaistē.

Pēdējā gada laikā e-komercijas nozare ir piedzīvojusi ārkārtīgi strauju izaugsmi – ir pieaudzis gan tirgotāju, gan pircēju skaits. Pēdējo sešu mēnešu laikā teju 90 % Latvijas iedzīvotāju ir izmantojuši dažādas Latvijas e-komercijas tīmekļvietnes, un tas ir pieaugums par 16 % pēdējo trīs gadu laikā, liecina Gemius dati. Turklāt gandrīz puse aptaujāto (43 %) uzskata, ka šogad viņu tēriņi internetā pieaugs, savukārt 45 % pirkumiem internetā atvēlēs tikpat daudz līdzekļu, cik pagājušajā gadā.

”E-komercijas uzvaras gājiens turpinās, un Covid-19 ir kalpojis kā papildu katalizators vēl straujākai izaugsmei – darbību internetā uzsākuši arī uzņēmumi, kas līdz šim par to vispār nedomāja. Arī Omniva Latvija dati apliecina neizbēgamu patērētāju paradumu maiņu. Jau šobrīd vairāk nekā 50 % Latvijas mājsaimniecību izmanto tā sauktos pēdējās jūdzes piegādes pakalpojumus (pakomāti, kurjeru piegādes), un gada laikā tiek nosūtīts vairāk nekā pieci miljoni paciņu. E-komercijas sniegto pakalpojumu klāsts ir paplašinājies līdz iepriekš netveramiem apmēriem – diezin vai mēs kādreiz varējām iedomāties saņemt zobārsta konsultācijas attālināti. Tādēļ šis ir īstais brīdis, kad novērtēt jau sasniegto un motivēt turpmākai izaugsmei,” uzsver viena no konkursa iniciatoriem –  Omniva Latvija – vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Konkurss ”E-komercijas zvaigzne” norisināsies pirmo reizi, un tā mērķis ir izcelt un godināt labākos Latvijas interneta veikalus, kam izdevies pārliecinoši uzmirdzēt savā sfērā, atspoguļot labo praksi un iedvesmot arī citus sākt pārdošanu digitālajā vidē.

Pieteikt savu e-veikalu konkursam ”E-komercijas zvaigzne 2021” iespējams līdz 8. aprīlim tīmekļvietnē www.ekomercijaszvaigzne.lv. Pieteikšanās konkursā ir bez maksas, un vienam e-veikalam ir iespēja pieteikties vienā vai vairākās kategorijās atbilstoši savai darbības jomai un mērogam:

  1. Mazais bizness – mazais ražotājs vai pakalpojumu sniedzējs ar 1‒9 darbiniekiem.
  2. Ražotāji – ražotājs ar vairāk nekā 10 darbiniekiem.
  3. Nozaru veikali – e-veikals, kas pārstāv tikai vienu nozari.
  4. Daudznozaru veikali – e-veikals, kas pārstāv dažādas nozares.
  5. Pakalpojumu sniedzēji – e-veikals, kas sniedz pakalpojumus.
  6. Lietotnes – uzņēmumi, kas savus e-komercijas pakalpojumus nodrošina mobilajā lietotnē.
  7. Eksportētāji – uzņēmums, kas pārdod produktus ārzemēs.
  8. Platformu veikali (marketplace) – e-veikals, kas darbojas globālā e-komercijas platformā.
  9. B2B e-komercijas vietnes – e-veikals, kas apkalpo citus uzņēmumus.
  10. Globālie e-veikali – e-veikals, kura vietne un pakalpojumi lokalizēti Latvijā.

”Aicinu ikvienu e-komercijas uzņēmumu pieteikties konkursā, jo stāsts jau nav tikai par uzvaru – tā būs lieliska iespēja paskatīties uz sevi no malas un uzlabot savu līdzšinējo sniegumu. Pasaulē jau notiek lielas izmaiņas, un mums nav jāgaida, kamēr tās atnāks līdz Latvijai, mūsu valstij zinošo cilvēku un izdevīgās ģeogrāfijas dēļ ir potenciāls savu vārdu ierakstīt e-komercijas izcilnieku listē,” piedalīties konkursā motivē žūrijas loceklis Printful klientu stratēģiskais konsultants Mihails Hruščovs.

E-komercijas uzņēmumus vērtēs starptautiska žūrija, analizējot trīs būtiskākos kritērijus: e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas.

”Katra krīze nes arī jaunas iespējas, un šī pandēmija viennozīmīgi ir parādījusi visai pasaulei, cik daudz lietu mēs patiesībā varam izdarīt attālināti un cik inovatīvus risinājumus mēs spējam rast šādā mobilitātes režīmā. Mēs vēlamies svinēt ne tikai lielas, bet arī mazas uzvaras un godināt Latvijas uzņēmējus, kuri spējuši attīstīt savu komercpraksi interneta vidē. Tāpat šis konkurss kalpos arī kā iedvesmas avots tiem, kuri e-komercijai dažādu iemeslu dēļ līdz šim nav veltījuši uzmanību. Apskatīsim ne tikai lielos e-veikalu milžus, bet arī mazo uzņēmēju sasniegumus. Konkursā ir desmit dažādas kategorijas, lai katrs uzņēmums spētu atrast sev piemērotāko un lai starptautiskā žūrija varētu sniegt objektīvu vērtējumu,” skaidro konkursa ”E-komercijas zvaigzne 2021” žūrijas priekšsēdētājs aģentūras Element Digital vadītājs Arnis Jēkabsons.

”E-komercijas zvaigzne 2021” apbalvošanas ceremonijā, kas norisināsies 26. maijā, tiks godināti labākie e-veikali katrā no kategorijām, savukārt Grand Prix ieguvējs saņems īpašu balvu – stikla kausu, ko izgatavojis latviešu stikla mākslinieks un dizainers Artis Nīmanis.

Konkurss ”E-komercijas zvaigzne” pirmo reizi norisinās 2021. gadā, un tā mērķis ir izcelt labākos e-komercijas uzņēmumus Latvijā desmit dažādās kategorijās, vērtējot trīs galvenos kritērijus: e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas. Konkursa iniciatori un stratēģiskie partneri  ir uzņēmumi Printful un Omniva Latvija; sadarbības partneri: Swedbank, SalesForce, Joom, IT Cluster, Gemius, Fantadroms; informatīvie partneri: Delfi, Ir Nauda, Httpool, TV3 grupa, JCDecaux, EHR, Inbox.lv, Visual Media.

Par Gemius aptauju

Aptauja veikta no 2021. gada 13. janvāra līdz 3. februārim, aptaujājot 3115 respondentus – interneta lietotājus Latvijā vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījumā izmantota interneta pop-up anketa, kas pēc nejaušības principa tika rādīta izvēlētiem interneta lietotājiem.

Papildu informācija

Indra Ēķe-Začeste

Nords Porter Novelli

Tālr. 26105225

[email protected]