Deju un fizisko aktivitāšu nozīme ikdienas rutīnā

Pievienot komentāru
Deju un fizisko aktivitāšu nozīme ikdienas rutīnā
Canva Pro

Kustība ir dzīves sastāvdaļa. Saspringtajā un neparedzamajā laikā ir jāturpina būt aktīviem. Daudzi šobrīd piedzīvo paaugstinātu stresu, raizes, dusmas, bet fiziskās aktivitātes var uzlabot nevien fizisko, bet arī emocionālo stāvokli. Kā saka: ”Labākās zāles pret stresu ir fiziskās aktivitātes”. Šo ”zāļu” blakusparādības ir – trenēts augums, ķermeņa masas normalizēšana, sirds un asinsvadu saslimšanas mazināšana, koncentrēšanās spēju uzlabošana, labāks miegs un vēl citi.

Kas ir fiziskās aktivitātes un kā tās ieviest savā rutīnā?

Pasaules Veselības organizācija fiziskās aktivitātes definē kā jebkura veida ķermeņa kustības, kuras rada skeleta muskuļi un kuru laikā tiek patērēta enerģija.* Deju studijas ”Dejotprieks” trenere Inese Zariņa uzsver, ka svarīgi ieviest savā rutīnā regulāras aktivitātes, lai ķermenis spētu reaģēt ar labvēlīgām izmaiņām. Ierobežojumu laikā sporta klubi, deju studijas ir ciet un strādāšana no mājām veicina mazkustību. Bet mēģini pielāgot savu dzīvesvietu, lai piedalītos online treniņos. ”Dejotprieks” studija piedāvā dažādas online nodarbības, veselības veicināšanas projektus un seminārus par emocionālo veselību, uzturu un motivāciju būt aktīviem.

Kāpēc izvēlēties online deju un fitnesa nodarbības?

  • Nav nepieciešams daudz vietas. Deju elementi ir pielāgoti kustībai mājas apstākļos, tāpēc mazs stūrīts būs pietiekami.
  • Nav nepieciešams speciāls aprīkojums. Ja spēka vingrinājumi notiek uz grīdas var izmantot dvieli.
  • Nav nepieciešamas priekšzināšanas.

Dejotprieks studijā izmēģini pirmo Zumbas nodarbību bez maksas! 

Ieguvumi veselībai:

  • Nodarbībās tiek nodarbinātas nozīmīgākās ķermeņa muskuļu grupas, veicinot muskuļu stiprināšanu. Īpaši ieteicama ir Zumbas un Latino nodarbība, kas sēdošā darba pārstāvjiem palīdzēs izkustināt ķermeņa augšdaļu. Tas mazinās muguras sāpes pēc ilgajām darba stundām.
  • Ķermeņa svara normalizēšana un dienas nepieciešamo soļu sasniegšana. Vai zināji, ka cilvēkam ieteicams dienas laikā nostaigāt 7 000 – 10 000 soļu? Vienā Zumbas nodarbībā var sakrāt jau 5 000 soļu. Deju nodarbības laikā tiek sadedzinātas kalorijas, līdz ar to veidojas līdzsvars starp dienas uzņemto un patērēto enerģiju, neveicinot svara pieaugumu.
  • Stresa mazināšana un garastāvokļa uzlabošana. Dejošanā un citu fizisko aktivitāšu laikā smadzenēs pastiprināti izdalās laimes hormons endorfīns, kas rada gandarījuma un prieka sajūtu.
  • Sirdsdarbības uzlabošana. Pateicoties dažādiem deju ritmiem un intensitātes maiņām, tiek paātrināta sirdsdarbība, kas palīdz uzlabot sirds muskuļa funkcionālās spējas un asinsvadu sistēmu.
  • Koordinācijas un smadzeņu darbības uzlabošana. Ātra kustību maiņa un deju soļu dažādība ļauj atslēgties no raizēm un pienājumiem, veicinot smadzeņu un koordinācijas uzlabošanu. Vienveidīgs darbs un ikdienas rutīna koordināciju atstāj novārtā.
  • Saldāks, kvalitatīvāks miegs. Ja neesi izgulējies, nākamajā dienā organisms prasīs uzņemt vairāk kaloriju, tas var veicināt svara pieaugumu. Bet regulāras fiziskās aktivitātes uzlabo miega kvalitāti un spēju ātrāk aizmigt.dejudejot

Deju un fitnesa nodarbības, kā arī citas fiziskās aktivitātes ir labs profilakses līdzeklis, lai novērstu daudzas slimības un uzlabotu pašsajūtu.

Papildus informāciju meklē mājas lapā Dejotprieks.lv, vai Facebook profilā.

Atsauce

* World Health Organization. Physical activity.