Problēma: cilvēki gadiem izmanto bīstamu un slēgtu gājēju tiltu Rīgā

8 komentāri

Pirms diviem gadiem par bīstamu atzītais un slēgtais gājēju tilts joprojām tiek aktīvi izmantots. Runa ir par tiltu, kas savieno Ķīpsalu ar Dzirciemu, vedot pāri Zunda kanālam. Iedzīvotāji norāda, ka citi maršruti ir vismaz divas reizes garāki, savukārt Rīgas domes Satiksmes departamentā (RDSD) skaidro, ka aizvadīto divu gadu laikā bīstamais bezsaimnieka tilts joprojām nav nodots pilsētas īpašumā.

Apdrupušais, caurumiem bagātais dzelzsbetona tilts pirmajā mirklī var šķist visu aizmirsts. Ceļš uz tiltu ir norobežots ar pamatīgu žogu. Taču cilvēki jau vairākas reizes ir atraduši risinājumu, izlaužot vienu no režģiem, lai varētu tikt augšā uz tilta un otrā pusē attiecīgi nokāpt lejā.

Ķīpsalas un Dzirciema iedzīvotāji par bīstamu atzīto tiltu tomēr turpina izmantot ikdienas vajadzībām.

“Man no mājas līdz lielveikalam “Olimpia” ir trīs kilometri, tikpat kanāla otrā pusē. Šādi es tieku “pa taisno”,” saka apkārtnes iedzīvotāja Valentīna.

Ķīpsalā atrodas Rīgas Tehniskās universitātes fakultātes. Daudzie studenti arī šķērso kanālu, izmantojot slēgto tiltu. Tāpēc tas īpaši populārs kļūst mācību gada laikā.

“Es eju no “kojām” uz darbu, sanāk ļoti ērti. Apmēram divreiz īsāks ceļš nekā ejot pa tiltu, tāpēc eju šeit,” atzīst studente Annija.

2019. gadā, pievēršot tilta stāvoklim uzmanību, noskaidrojās, ka tas nevienam nepieder, ne universitātei, ne arī pašvaldībai. Pēc tilta apsekošanas nolemts to slēgt, līdz tiks atrasts saimnieks, kas varēs tiltu savest kārtībā.

“Šis tilts nav nodots pašvaldībai, līdz ar to pašvaldība īsti nevar viņu ekspluatēt un veikt kapitāla ieguldījumus atjaunošanai.” RDSD pārstāvis Jānis Vaivods norāda, ka viņi ir gatavi pārņemt tiltu savā saimniecībā. Lai tas notiktu, tiesai tilts ir jāatzīst par bezsaimnieka mantu, tad tas nonāks valsts īpašumā. Valsts tiltu varētu nodot Rīgai. Tomēr divu gadu laikā šis process nav pavirzījies.

Kamēr tilts nav savests kārtībā, ikviens to šķērso pretlikumīgi un uz savu atbildību, norāda Satiksmes departamentā.

“Faktiski pārkāpjot satiksmes noteikumus, jo pirms tiltiņa ir izvietotas atbilstošas ceļazīmes, kas aizliedz turpmāku ekspluatāciju. Kā jau norādīju, lai vispār uz tā nokļūtu, ir jāpārrāpjas pāri žogam, tas jau nozīmē, ka tur nav paredzēts pārvietoties,” saka Vaivods.

Slēgto tiltu turpina izmantot Ķīpsalas iedzīvotāji, kuriem tas ir ceļš uz darbu, veikalu un mājām. Vietējie speciālisti uzskata, ka neizskatīgais tilts patiesībā ir drošs.

“Tu paskaties, kas apakšā darās, kādi dzelži iet, viss kaut kas. (TV3: Jā, bet caurumi?) Caurumi, caurumi. Ziemā bīstami, kad ledus un sniegs, bet tā nav bīstams. Tas ir krievu tilts, pamatīgs,” spriež iedzīvotājs Dzintars.

Slēgtais un bīstamais gājēju tilts arī “Rīgas gaismas” skatījumā ir pietiekami svarīgs, lai to apgaismotu diennakts tumšajā laikā.

8 komentāri