Komentāri

Mūsu kaimiņtautai krieviem ir teiciens, kas tulkojumā varētu skanēt ”svēta vieta tukša nemēdz būt”. Un tas nav attiecināms tikai uz svētnīcām, bet arī uz tīri praktiskām vietām un lietām, tostarp arī uz dažādām ražošanas nozarēm. Un šis stāsts ir par porcelāna ražošanu Latvijā. Lai gan.. runājot par porcelānu, šķiet, apzīmējuma ”ražošana” vietā vairāk iederas vārds ”radīšana.”

Porcelāns – tūkstošgadu Ķīnas noslēpums, Eiropas alķīmiķu baltais zelts, izturīgākais un smalkākais no keramikas materiāliem – ir mākslinieka Jāņa Roņa lielākais radošais izaicinājums. Un viņa lielākais sapnis par porcelāna ražošanas atjaunošanu Latvijā pirms vairākiem gadiem ir īstenojies Ķenča un Pāvula un visu pārējo ”Mērnieku laiku” varoņu dzimtenē Vecpiebalgā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl