“Luminor” banka brīdina par telefonkrāpnieku kārtējo aktivizēšanos

0 Komentāru
“Luminor” banka brīdina par telefonkrāpnieku kārtējo aktivizēšanos
DMITRIJS SUĻŽICS, F64

“Luminor Banka” brīdina par telefonkrāpnieku kārtējo aktivizēšanos, portālu Skaties.lv informēja banka.

Bankā informēja, ka pēdējās nedēļas laikā “Luminor” ir saņēmusi informāciju par vairāk nekā simts gadījumiem, kad, uzdodoties par banku vai finanšu institūciju darbiniekiem, krāpnieki ir zvanījuši cilvēkiem, lai izkrāptu internetbankas pieejas, privātos datus un uzkrātos līdzekļus.

“Šīs nedēļas laikā novēroti apmēram 20 krāpniecības gadījumu dienā, kad krāpnieki rada cilvēkos trauksmes sajūtu, brīdinot par it kā aizdomīgiem darījumiem kontā un, lūdzot nekavējoties nosaukt savus personīgos datus – “SmartID”, personas kodu vai citu informāciju, lai it kā palīdzētu izvairīties no naudas zaudēšanas, bet patiesībā tos piesavinās sev,” uzsvēra bankā.

Tāpat bankā minēja, ka krāpnieki par saviem upuriem visbiežāk izvēlas krievvalodīgos Latvijas iedzīvotājus, jo latviešu valodu nepārvalda.

“Krāpnieciskus zvanus visbiežāk var atpazīt tieši pēc tā, ka zvanītājs nerunās latviski, aizbildinoties, ka vēl mācās latviešu valodu, tāpēc runās krieviski, bieži arī ar akcentu,” pauda bankā.

Bankā arī informēja, ka krāpnieki nereti zvana vienam cilvēkam pat vairākas reizes dienā un no dažādiem telefona numuriem, cenšoties pakāpeniski uzzināt informāciju par to, kuras bankas klients ir cilvēks, lai pēc tam šo informāciju izmantotu pret viņu. Tāpat netrūkst gadījumu, kad krāpnieki jau iepriekš ir iepazinušies ar internetā pieejamo informāciju par konkrēto cilvēku – piederību bankai, vārdu, uzvārdu, telefona numuru, e-pastu, darba vietu. Iegūtie dati pēc tam tiek izmantoti, lai pārliecinātu cilvēku, ka zvanītājs ir no bankas.

“Luminor” aicina iedzīvotājus, īpaši krievu valodā runājošos, būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā neizpaust savus personas datus, jo banka klientiem tos nekad neprasa, kā arī nekad neatteiks saziņu latviešu valodā. Saņemot šādu aizdomīgu zvanu, “Luminor” aicina to nekavējoties pārtraukt un informēt banku.

Bankā piebilda, ka arī “Luminor” Tehnoloģiju departamenta vadītājs Iļja Sovetovs saskāries ar krāpnieku gadījumu, kad zvanījusi sieviete no vietējā numura, kura uzdevās par bankas Krāpšanas novērošanas departamenta darbinieci un vaicājusi, vai nupat viņš ir mēģinājis veikt 300 eiro pārskaitījumu.

“Sieviete zināja manu vārdu, un interesējās, vai neesmu pazaudējis savu ID karti vai pasi, tāpat viņa vaicāja, kādas autentifikācijas metodes es izmantoju, pieslēdzoties internetbankai. Savukārt, kad es lūdzu viņu stādīties priekšā vai pateikt, kāds ir mans bankas lietotājvārds, viņa minēja, ka esot jaunākā speciāliste un šādas piekļuves datiem viņai nav. Kad turpināju uzdot krāpniecei kontroljautājumus par to, kurā bankā viņa strādā vai kas ir viņas priekšnieki, krāpniece zvanu pārtrauca,” pauda Sovetovs.

“Luminor” uzsvēra, ka banka nekad nezvana un nesūta klientiem e-pasta vēstules ar lūgumu izpaust klientu privātos datus, proti, konta numuru, “Smart-ID” PIN kodus, maksājumu kartes datus – kartes numuru un CVC kodu, kas atrodas kartes aizmugurē, kartes PIN kodu, internetbankas pieejas paroles un citus datus, kā arī nelūdz apstiprināt maksājumus.

Ja tomēr ir aizdomas, ka notikusi krāpšana, nauda ir pārskaitīta krāpniekam, vai maksājumu kartes, internetbankas dati ir nopludināti, pēc iespējas ātrāk par to jāziņo bankai un policijai. Arī, ja karte ir pazaudēta vai nonākusi nepareizajās rokās, nekavējoties tā jābloķē internetbankā vai zvanot bankai.

2017.gada oktobrī Baltijas valstīs darbu sāka “Nordea Bank” un DNB apvienotā banka “Luminor Bank”, savukārt 2019.gada sākumā tika pabeigta Baltijas valstīs strādājošo “Luminor Bank” pārrobežu apvienošana, bankai turpinot darbību ar centrālo biroju Igaunijā un filiālēm Latvijā un Lietuvā. Bankas stratēģiskais investors ir ASV investīciju kompānija “Blackstone”. Pēc aktīvu apmēra “Luminor Bank” filiāle Latvijā ir ceturtā lielāka banka Latvijā.

0 Komentāru