Komentāri
Skudra: Muhameda karikatūras bija tikai iegansts teroristu uzbrukumam
FOTO: LETA

Francijas laikrakstā publicētās pravieša Muhameda karikatūras bija tikai islāmistu teroristu uzbrukuma iegansts, lai pievērstu pēc iespējas lielāku uzmanību, nevis reālais iemesls.

Tā norāda Latvijas Universitātes Komunikācijas studiju nodaļas asociētais profesors Ojārs Skudra. Kā uzsver eksperts, nav nekādu šaubu, ka demokrātiskā valstī vārda brīvība pieļauj publicēt arī Muhameda karikatūru.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Skudra uzskata, ka šajā gadījumā problēma ir islāma džihādistu vēlme ar terora aktu palīdzību  sasniegt savus tālejošākos mērķus, nevis viņu dusmas par karikatūru publicēšanu.

“Protams, vārda brīvība ietver sevī arī brīvību zīmēt pravieša Muhameda karikatūru, šaubu nav ne mazāko.Ir jāsaprot, ka, teiksim, šie teroristi, šīs teroristu organizācijas, viņu vidū ir arī tā teikt, jāliek pēdiņās šo vārdu, “izglītoti cilvēki”, viņu vidū ir “izglītoti cilvēki”, kuri labi saprot, ko nozīmē komunikācija un mediji. Protams, ka viņi ir ieinteresēti, šie teroristi mediju rezonansē, iespējami plašākā, lai aiznestu šo savu nāvējošo vēstījumu līdz iespējami plašākām iedzīvotāju grupām, un ir pilnīgi skaidrs, ka tā pravieša Muhameda karikatūra ir, jo viņu mērķis jau nav panākt, ka pravieša Muhameda karikatūras vairs nezīmētu nevienā preses izdevumā, viņu mērķi ir tālejošāki – par to liecina tas, kas notiek ar tā saukto Islāma Valsti, tas ir viņu tālejošais mērķis,” norāda Skudra.

Vienlaikus, publicējot šāda veida materiālus, plašsaziņas līdzekļiem ir jāapzinās, ka tie automātiski pakļauj sevi uzbrukuma riskam un ar to jārēķinās, tā norāda Skudra.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl