Komentāri
Enerģijas taupīšanu nevar īstenot bez valsts atbalsta, uzskata Schneider Electric
Foto: Nayu Kim /Flickr

Bez valdības un pašvaldību atbalsta pāriešana uz enerģiju taupošiem risinājumiem nav iespējama, norāda enerģijas vadības uzņēmuma Schneider Electric korporatīvās stratēģijas attīstības direktors Antons Kotovs.

Pēdējos gados Schneider Electric attīsta tā dēvēto gudro pilsētu (smart cities) projektus, kas ļauj samazināt izmaksas par elektroenerģiju par 30%.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Tāpat uzņēmums nodarbojas ar ūdensapgādes tīklu optimizāciju, kas ļauj par 20% samazināt ūdens zudumus.

Kotovs arī norāda, ka Schneider Electric nodarbojas arī ar transporta sastrēgumu mazināšanu pilsētās, strādājot pie sistēmām, kas pārvirza satiksmi pa citiem ceļiem.

“Piemēram, Madridē mēs samazinājām laiku, ko cilvēki pavada ceļā, par 20%. To ir grūti izteikt naudas izteiksmē, bet dzīve paātrinās un cilvēki ir apmierināti,” paziņoja Kotovs, piebilstot, ka uzņēmums strādā arī ar Honkongu, Singapūru, kā arī mazajām ASV pilsētām.

“Tās nav megapoles, bet sadarboties ar tām ir vienkāršāk. Darbs ar pašvaldībām norisinās vairākos virzienos. Piemēram, ja mēs zinām, ka tuvojas sniegputenis, tehniku uz ceļiem iespējams izvest nevis puteņa naktī, bet ātrāk, tādējādi ietaupot naudu,” norādīja Kotovs.

“Notiek arī atjaunojamās enerģijas avotu integrācija – uz pašvaldību ēkām tiek uzstādītas saules baterijas. Palīdzam pašvaldībām arī samazināt dokumentu apriti un visu pārcelt elektroniskā formātā, kā tas šobrīd tiek darīts Igaunijā,” viņš piebilda.

“Piemēram, ielu apgaismošana – viena no galvenajām pilsētu budžetu sastāvdaļām. Gaismu ieslēgt un izslēgt pilsētā var pakāpeniski, regulējot lampu spožumu. Pat 20 minūtes apgaismojot tādu pilsētu kā Rīga, var ietaupīt daudz naudas,” uzsver Kotovs.

Viņš arī norāda, ka Schneider Electric nekad nav bijis mērķis strādāt tieši ar pašvaldībām.

“Mēs vienkārši norādām, kā varam palīdzēt. Un, kad administrācijas sāk saprast, ka mēs vēlamies ne tikai gūt peļņu, bet arī reāli risināt problēmas, sākas darbs. Tomēr tam, lai šī sapratne rastos, ir nepieciešams laiks,” uzsver uzņēmuma pārstāvis.

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl