VID noraida pārmetumus par nevēlēšanos palīdzēt restorāna “Kinfield” darbības turpināšanai

15 komentāri

Latvijā lielu uzmanību sociālajos tīklos izpelnījusies ziņa par kāda Rīgas centra restorāna slēgšanas apstākļiem. Uzņēmuma īpašniece notikušajā vaino Valsts ieņēmumu dienestu (VID), kas neesot izrādījis pretimnākšanu nodokļu parāda nomaksā. VID gan stāsta, ka uzņēmēji valsti esot piemānījuši.

Restorāna “Kinfield” Barona un Stabu ielas stūrī durvis atvēra pērnā gada oktobrī, tomēr tā mūžs nebija ilgs – pirms nedēļas īpašniece nolēma uzņēmumu slēgt.

Uzņēmums, kas darbojās tikai pusgadu, bija turpinājums Kristīnes Rožkalnes iepriekšējam biznesa mēģinājumam – kafejnīcai Vecrīgā. Viņa atzīst, ka ar restorānu nav veicies, kā sākotnēji cerēts, vajadzējis ieguldīt aprīkojumā, tāpēc iekrājies nodokļu parāds, tomēr punktu restorāna darbam pielikusi VID attieksme.

“Februārī mums bija palikuši nedaudz parādi, mums noslēdza kontu – bez nekādiem zvaniem no VID puses, nebija nekāda nākšana pretī, nekas, un tad sākās cīņa par to, lai es varētu tikties ar VID, kas arī sākumā nebija tik vienkārši. Bija 19 maksājumi veikti, un 15 000 ir pārskaitīti uz Valsts kasi, kāpēc viņi neparādās sistēmā, es nezinu,” stāsta restorāna īpašniece.

Rožkalne uzskata, ka VID nodokļu parāda atmaksas grafiku piedāvājis ar novēlošanos, savukārt VID darbinieku attieksme bijusi nicinoša. “Ja runa ir par problēmu, lai viņi vispār paklausās, kas mums ir, ko teikt, tajā sarunas laikā mani trīs reizes nosauca par meli. Protams, ka bija cerība to sakārtot ar atmaksas grafiku, tāpēc tas aicinājums ir sakārtot šo lietu, kad jaunie uzņēmēji var to sākuma posmu dot iespēju izmēģināt, pamāca, bet mums pie katra gadījuma ir sods, sods, sods.”

Restorāna īpašniece sociālajā tīklā “Facebook” ievietojusi emocionālu vēstījumu, izpelnoties daudzu atbalstu un sašutuma pilnus komentārus par ieņēmumu dienestu. VID ģenerāldirektore pārmetumus noraida. “Mēs tiešām, neskatoties uz visu, iedevām viņai pagarinājumu, saistību rakstu uz trīs gadiem, kā rezultātā mēs saņēmām 131 eiro, parāds tagad ir ap 20 000 un, kā informēja darbinieki, lai mēs braucam ātri, jo uzņēmēja realizē aktīvus, kad mēs atbraucām, viss jau bija pārdots,” komentē Ieva Jaunzeme.

VID vadītāja akcentē, ka cietēji no uzņēmējas darbībām būs arī darbinieki. “Nekādi ienākuma nodokļi, ne sociālās apdrošināšanas maksājumi nav deklarēti, darbinieki paliks bez bezdarbnieku pabalsta, tas tēls, kas ir veidots sociālajos tīklos, ir tieši šāds – 20 000 parādi un darbinieki bez sociālajām garantijām, un viss īpašums izpārdots. Nezinu, vai tur vispār būs iespējams ko atgriezt.”

Par lielo nodokļu slogu ēdināšanas biznesam sūdzas arī restorānu asociācijā, kas prasa samazinātu PVN likmi.

Tikmēr restorāna restorāna “Kinfield” īpašniece sākusi gatavot dokumentus, lai pieteiktu sava uzņēmuma maksātnespēju.