VDI direktors: Ir novērojams darbinieku un darba devēju pieplūdums uz konsultācijām

Pievienot komentāru

Valsts Darba inspekcijas (VDI) darba apjoms Covid-19 krīzes laikā nav audzis, tomēr pieaugusi darbinieku slodze psihosociālajā līmenī, jo klientiem ir lielāks satraukums un bailes – tā intervijā “900 sekundēm” norādīja inspekcijas direktors Renārs Lūsis.

Saistībā ar darba vidi sūdzību apjoms nav audzis, taču noticis konsultāciju pieplūdums norāda Lūsis. Ja pirms tam lielākie klienti bija darbinieki, tad šobrīd proporcija darbinieks-darba devējs ir vērtējama kā puse uz pusi.

VDI direktors stāsta, ka pārbaudes darba vietās tiek turpinātas, ievērojot drošības pasākumus un to intensitāte nav mainījusies. Šobrīd inspekcijas darbs organizēts pēc normāliem apstākļiem, viņš piebilst.

Tomēr inspekcijas darbinieku slodze ir pieaugusi psihosociālajā līmenī, jo klientiem ir lielāks satraukums un bailes. Arī VDI bijuši inspektori, kam konstatēts Covid-19, bet slimība tālāk nevienam netika pārnesta, norāda Lūsis.

Komentējot pārkāpumu raksturu, VDI direktors norāda, ka šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu par ceturtdaļu samazinājies kopējs nelaimes gadījumu skaits un par trešdaļu bojāgājušo un ievainoto skaits darba vietās. Tāpat ir uzsāktas tematiskās pārbaudes par ķīmisko vielu un maisījumu lietošanu darba vietās – aptuveni trešdaļā uzņēmumu konstatēti pārkāpumi, piemēram, darbiniekiem nebija izskaidrots, ar kādām vielām viņi strādā, cik tas ir riskanti.