Vanšu tilta esošais stāvoklis ir pašvaldības nevīžība, secina Ekonomikas ministrija

1 komentārs
Vanšu tilta esošais stāvoklis ir pašvaldības nevīžība, secina Ekonomikas ministrija
Foto: F64

Rīgas domes Satiksmes departaments pirmdien, 12. martā, sprieda, ko darīt ar iebrukušajām Vanšu tilta kāpnēm, un nolēma – padomāt vēl.

Nedēļas laikā tiks pieņemts lēmums, vai veikt pagaidu remontu, vai arī atstāt kāpnes slēgtas līdz laikam, kad remontēs visu tiltu. Tas varētu būt rudenī.

Pašvaldība tilta kāpņu iebrukšanā vaino padomju laika celtniecības paņēmienus, tikmēr Ekonomikas ministrija secinājusi, ka tilts tik sliktā stāvoklī ir tieši pašvaldības nevīžības dēļ.

Vēl aizvien Vanšu tilta kāpnes, no kurām nokritis dzelzsbetona gabals, atrodas aiz celtniecības žogiem. Satiksmes departamenta eksperti 12. martā sanāca kopā, lai lemtu, ko darīt, taču saprata, ka nepieciešams rūpīgāk apsvērt divas iespējamās darbības. Izšķiršanās solīta šīs nedēļas laikā, neprecizējot konkrētu dienu.

“Divas izšķiršanās – vai nu saremontēt kāpnes, tad vēlreiz  pārbūvēt, vienlaicīgi ar visu pārējo tiltu, vai nu turēt slēgtas, gaidīt tilta renovāciju,” norādīja RD Satiksmes departamenta vadītājs Emīls Jakrins.

Pašvaldība uzsver, ka tilta kapitālais remonts nav veikts kopš tilta uzbūvēšanas 1981. gadā. Kāpņu konstrukcija, kas draudīgi teju vai atdalījusies no tilta, esot padomju celtniecības kļūda – augšējais pakāpiens nav izliets monolīti, bet stiprināts ar dzelzs leņķiem, un 37 gadu laikā zaudējis nestspēju un nokritis. “Visas pārējās kāpnes ir stiprākas, nekā bija paredzētas projektā,” piebilda Jakrins.

Biedrības “Pilsēta cilvēkam” pārstāvis Kaspars Zandbergs, kurš biedrības “Facebook” lapā ziņoja par iebrukušajām kāpnēm, Ekonomikas ministrijai bija nosūtījis jautājumus par Vanšu tilta stāvokli. Atbilde liecina: tilts ilgstoši nav kopts, tāpēc arī nobrucis gabals no konstrukcijas. Tātad atbildība jāuzņemas pašvaldībai.

BVKB eksperti secināja, ka atsevišķiem tilta nesošiem konstruktīviem elementiem ilgākā laikā nav veikta nepieciešamā apkope, radušos bojājumu novēršanas un atjaunošanas darbi, kas bijis viens no galvenajiem iemesliem kāpņu daļas nobrukšanai.

Jau pirms pieciem gadiem TV3 ziņoja, ka no kāpņu konstrukcijām krīt detaļas, karājas vadi. “Vizuālais izskats, protams, no inženieru viedokļa ne vienmēr atbilst tam, ka kāpnes nespēj darīt to, ko viņu funkcija paredz. Nu, kā redzam, konstrukcijas izmaiņas vēsturiskās, ir pie tā novedušas,” turpināja RD Satiksmes departamenta vadītājs.

Cik tad izmaksātu kāpņu pagaidu remonts – departaments vēl nemāk teikt.

1 komentārs