Vandalisms – biežākais luksoforu bojāšanas iemesls

Komentāri

Pirms pusotras nedēļas tika demontēts visvecākais Latvijā strādājušais luksofors, kas atradās uz Vidzemes šosejas un kustību regulēja 40 gadu garumā. Cik daudz vēl šādu novecojušo luksoforu ir uz Rīgas un valsts ceļiem? Kur atrodas visvecākais galvaspilsētas satiksmes elektroniskais regulētājs?

Armands Grīns ir vienīgais cilvēks Latvijā, kurš atbild par visiem uz valsts ceļiem uzstādītiem luksoforiem. Viņa pārziņā ir 48 luksoforu objekti jeb krustojumi un pārejas, kur satiksmi regulē luksofors. Taču kādam ir jāregulē arī pats luksofors. Tas tiek regulēts ar vienu no 16 jauniem luksoforu kontrolieriem, kas uzstādīti uz valsts ceļiem. Tie nomainīja Itālijā ražotos kontrolierus, kuriem saskaņā ar līgumu bija jāiztur arī 40 grādu sals, taču tie bojājās arī -25 grādos un tika lemts tos nomainīt ar Latvijā ražotajiem. Armands Grīns stāsta, ka autoavāriju dēļ luksofori bojājās reti, galvenie iemesli ir citi.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti
Armands Grīns
LVC Satiksmes uzraudzības daļas projektu vadītājs, inženieris

Biežākie bojājumi mums ir saistīti ar strāvas atslēgšanu, tad šo kontrolieri mēs varam palaist attālināti, nav problēmu. Bet lielākajai daļai kontrolieru, kas ir veci, tur jābrauc uz vietas un jāpārrestartē. Un vandalisms, protams. Rauj gājēju izsaukuma pogas, statnes demolē, saspārda, apraksta un luksoforiem maskas rauj ārā regulāri.

Ik gadu luksoforu uzturēšanai uz valsts ceļiem tiek tērēti aptuveni 80 000 eiro. Rīgā, kur luksoforu ir septiņas reizes vairāk nekā uz valsts nozīmes ceļiem, katra luksofora objekta kopšana izmaksā aptuveni 100 eiro mēnesī.

Vidējais luksofora darbības mūžs ir aptuveni 10 gadu. Visvecākie galvaspilsētas luksofori atrodas Aspazijas bulvāra, Krišjāņa Barona un Audēju ielas krustojumā. Tie tika uzstādīti pagājušā gadsimta 80. gados, un jau drīz rekordisti piedzīvos savu sen gaidītu atjaunošanu.

Kopumā Rīgas ielās uzstādīto luksoforu tehniskais stāvoklis ir apmierinošs, vērtē Satiksmes departamentā. Tomēr joprojām satiksmi galvaspilsētā regulē arī tādi luksofori, kuri steidzīgi būtu jāremontē.

Beāta Dambīte
RD Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītāja

Luksoforu tehniskais stāvoklis ir apmierinošs lielākajā daļā gadījumu, regulāri tiek veikta to atjaunošana vai arī pārbūve, kā arī jauno izbūve. Tie ir daži desmiti, kuriem akūti būtu nepieciešams remonts.

Gan uz valsts nozīmes ceļiem, gan Rīgā pakāpeniski tiek ieviesti tā saucamie adaptīvie luksofori, kas darbojas, pamatojoties uz satiksmes intensitāti noteiktajā laikā. Eksperti atzinīgi vērtē to kvalitāti un norāda, ka ar laiku tie būtu jāievieš vairākās vietās. Tie spēj analizēt situāciju un ar dažādām mērierīcēm fiksēt kāda īpaša transporta veida, piemēram, tramvaja kustību, un, ņemot vērā satiksmes  plūsmas, optimāli veidot luksofora signālu. Rīgā šobrīd ir uzstādīti 2 adaptīvie luksofori, Mirdzas Ķempes ielā un Kurzemes prospektā. Ir plānots, ka ar laiku to skaits pieaugs.

Gada laikā gan Rīgā, gan uz lielākajiem valsts ceļiem tiek uzstādīti 5 jauni luksofori, kas galvenokārt tiek izvietoti gājēju drošības veicināšanai.

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā!

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā!

Vai Latvija varētu kļūt par velo zemi līdzīgi kā Nīderlande? Vai pie mums maz iespējams braukt ar riteni visu gadu? Un kā komfortabli ierasties savā birojā, ja esi minies uz darbu ar riteni ziemā?

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

2018. gads make-up pasaulē mirdz vēl spožāk nekā iepriekšējais. Tendenču virsotnēs gozējas metālisks spīdums, gliteri un pat uz ādas uzlīmējami akmentiņi, ļaujot mums uzmirdzēt kā dārgakmeņiem. Ja ar mirdzumu un spīdumu jau esam pazīstamas kopš pagājušā gada, tad viena toņa acu ēnas, izteikti kuplas skropstas un citas aktuālākās tendences vēl jāiepazīst. Esi gatava jauniem skaistuma piedzīvojumiem? Iepazīsties ar 10 interesantākajām grima tendencēm šajā gadā!

Lasi vēl