Komentāri

Ļoti sarežģītas izvēles priekšā nonākusi Laimdotas Straujumas valdība, kurai nākamnedēļ jāizšķiras, vai nacionālo aviokompāniju airBaltic pārdot pretrunīgi vērtētam investoram, kas kompāniju apgādās ar Eiropā neiepazītiem Krievijā ražotiem gaisa kuģiem, vai arī pilnība jāmaina izvēlētā kompānijas stratēģija un tās vadība.

Politiskajās aizkulisēs turpinās ļoti asa cīņa, un šodien pušu viedokļus uzklausīja Ministru prezidente.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Pagājušajā nedēļā Laimdotas Straujumas valdība atlika lēmumu par airBaltic daļu pārdošanu Vācijas investoram Ralfam Dīteram Montāgam Girmesam, kurš avio aprindās zināms ne tik daudz ar dziļām kabatām, cik mēģinājumiem Eiropas tirgu iedabūt Krievijā ražoto pasažieru aviolaineri Sukhoi 100, kas speciālistu vidū netiek augstu vērtēts.

Girmess piedāvā investēt airBaltic 50 miljonus eiro, ja tā piekritīs savu floti palielināt ar 10 Sukhoi aviolaineriem. Šādu scenāriju lobē bijušais airBaltic finanšu konsultants Prudentia, kam līguma noslēgšana ar Girmesu nozīmētu divu miljonu eiro lielu starpniecības bonusu.

Tāpat viņu aizstāv airBaltic vadītājs Martins Gauss, kurš, vadot Ungārijas nacionālo aviokompāniju Malev, Sukhoi lidmašīnas jau mēģināja iegādāties. Tas beidzās ar skandālu, ungāru lidsabiedrības bankrotu un Gausa aiziešanu no amata.

Kopš tā laika neviena lidsabiedrība Eiropas Savienībā (ES) Sukhoi nav tā arī nopirkusi. Ja to darīs airBaltic, tā kļūtu par Krievijas civilā avioprojekta celmlauzi Eiropas tirgū.

Šo iemeslu dēļ satiksmes ministrs Anrijs Matīss, kurs šobrīd ir atvaļinājumā, ir kategoriski pret airBaltic sasaisti ar Sukhoi, ko neslēpa arī TV3 Ziņām nosūtītā izziņā.

Saskaņā ar neoficiālu informāciju Satiksmes ministrija aicinās valdību ne tikai noraidīt investoru, bet pilnībā mainīt airBaltic stratēģiju un atbrīvot uzticību zaudējušo Gausu.

Šāds risinājums gan nozīmētu visai lielus finansiālus izdevumus budžetam un arī pašai airBaltic. Neoficiālas ziņas arī liecina, ka palikt pie vācu investora kolēģus mudina finanšu ministrs Jānis Reirs, kurš savulaik bija Prudentia dibinātāju vidū.

Šodien Reirs un Satiksmes ministrijas pārstāvji bija izsaukti pie Straujumas, lai runātu, kā iziet no kārtējā strupceļa. Situāciju vieglāku nepadara Drošības policija, kas nav izslēgusi Girmesu no airBaltic investoru pulka, tikai norādījusi uz riskiem.

Pagaidām savu viedokli par izeju no šīs situācijas nav paudusi Straujuma, kura vēl gribot iepazīties ar iespējamiem rīcības variantiem. Līdz atbildes sniegšanai valdībai palikusi tieši nedēļa.

Video:

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl