2 komentāri

Ir jābūt ļoti uzmanīgam, uzklausot Krievijas opozīcijas pārstāvju izteikumus, jo ir brīži, kad tie nav nekas cits kā tie paši Kremļa draudi, tikai izteikti citos vārdos. Tā TV3 raidījumā ”Melu teorija” izteicās bijusī Valsts prezidente Vaira Vīķe-Freiberga.

Prezidente pievērsusi uzmanību vairākiem gadījumiem, kad Krievijas opozīcijas pārstāvji sprieduši, ka Rietumvalstīm būtu labāk Krievijai piekāpties, jo valsts ir spēcīga un tai ir atomieroči.

”Tas it kā izklausās kā kaut kas no opozīcijas, bet īstenībā ir tas pats, ko saka Kremlis,” norāda Vīķe- Freiberga.

Prezidente neprecizēja, par kuru opozīcijas sabiedrisko darbinieku runā. Tomēr pēdējā laikā ar šādiem izteikumiem klajā ir nācis Krievijas publicists Staņislavs Belkovskis, kurš pastāvīgi uzstājas televīzijā “Dožģ”. Pēc viņa teorijas Krievijas prezidents Vladimirs Putins speciāli rada nestabilitāti Ukrainā un Sīrijā, lai Rietumvalstis viņu ņemtu nopietni un atsāktu runāt uz līdzvērtīgiem nosacījumiem.

Raidījums “Melu teorija” šonedēļ analizē, kā rodas viltojumi. ”Kinematogrāfijas un televīzijas pirmais uzdevums ir izsaukt skatītāju līdzpārdzīvojumu. To lieliski saprot arī Krievijas propagandisti. Tādēļ gadījumos, kad sāk pietrūkt koša un sirdi plosoša vizuālā materiāla, to nozog no kāda stāsta, kuram ar pašu stāstīto nav nekāda sakara,” saka raidījuma vadītājs Ansis Pūpols.

2016. gada vidū ”TV Zvezda” nāca klajā ar stāstu par to, kā Donbasā ir dzīvs aprakts cilvēks.  Krievijas armijas televīzija publicēja video, kur divi it kā ukraiņi bedrē iesviež kādu dzīvu cilvēku, ar lāpstām sadauza galvu, apsien ar skoču un tad aprok, uzliekot piemiņas plāksni – separātists.

Šo ”Zvezda TV” video pārpublicēja ”Anna News”, ”Ren TV”, ”Russia Today”, daudzi citi zināmi un mazāk zināmi Krievijas interneta resursi. Šie kadri arī tikuši izmantoti ”Brexit” kampaņā. Video bija atrodams arī populārajā britu izdevumā “Daily Mail” un viens no komentāriem bija – Tā ir tā Ukraina, kuru Kamerons un kompānija gaida Eiropas Savienībā (ES). Balsojiet par “Brexit” mūsu bērnu nākotnes vārdā.

Radio ”Svaboda” žurnālisti šo 6 minūšu garo video ir izanalizējuši un atraduši pierādījumus, ka tas ir viltojums.

Pirmkārt, otrās minūtes beigās redzama montāžas vieta, un ir redzama atšķirība starp kadriem. Pirms montāžas kadrā redzamā nūja kaut kur ir pazudusi. Otrkārt, nedabīgi ātri aizrakta bedre. Normālos apstākļos tam būtu nepieciešams daudz vairāk laika. Trīs sekunžu laikā viens no racējiem bija pārvietojies uz bedres citu vietu un savādāk tur lāpstu.

Un visbeidzot, procesa noslēguma fāzē bedrē esošais cilvēks vēl elpo, kas diez vai būtu iespējams.

Lieki piebilst, ka šie atmaskojumi Krievijas portālos neparādās. Tos nav publicējis arī britu ”Daily Mail”.

Video

TOP komentāri

  • hugo
    +2 +2 0

    hugo

    Tikai nevajag dirst par Krieviju ,par PSRS ,ja tepat ir melu vagoni pilna Latvija--tas pats Dambrovska ""veiksmes stāsts ""??Kas tas ir..??

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl