Vai papīra plānotāji ir aktuāli arī digitālajā laikmetā?

0 Komentāru

Kas ar spalvu uzrakstīts, ar cirvi neizcirtīsi – tā domā tie, kuri izvēlas savas domas un dienaskārtību pierakstīt nevis mobilajos tālruņos un planšetēs, bet gan plānotājos.

Izrādās, ka plānotāju popularitāte nemazinās arī par spīti digitātajam laikmetam.

Par spīti tam, ka viedierīču, tajā skaitā mobilo tālruņu un planšetu loma cilvēku dzīvēs pieaug visās sfērās, kad runa ir par svarīgu domu, zīmīgu datumu un tikšanos laiku pierakstīšanu, daudzi izvēlas plānotājus. 2017. gada plānotājus ar īpašu dizainu ir veidojuši daudzi – pavāri, blogeri, mākslas galerijas un pat makšķernieki. Arī  valsts simtgades projektā ”Katram savu tautastērpu” ir tapis īpašais plānotājs, kura izstrādē piedalījušies Latvijas tautastērpu eksperti, pētnieki un entuziasti.

Ekrānuzņēmumi

Latvijas Nacionālā kultūras centra pārstāve Inga Bika stāsta, ka projekta mērķis bija mūsdienīgā veidā pastāstīt par arheoloģisko tautas tērpu kanonu un senču gaumi. Par arheoloģiskajiem sauc tādus tērpus, kas ir rekonstruēti, balstoties uz arheoloģiskajos izrakumos iegūtajiem materiāliem – audumu fragmentiem, rotājumiem un rotām. Arī plānotāja atvērumos ir redzamas ilustrācijas ar senču dzīves veidu saistītiem priekšmetiem, piemēram, rotaļlietām, ieročiem, pārtikas un auduma apstrādes produktiem.

Liels plānotāju piedāvājums ir pamatots, jo cilvēkus joprojām tas interesē. Dažādu plānošanas aplikāciju vietā interesantus domu graudus, kā arī, piemēram, bērnu spārnotus teicienus cilvēki labprāt ieraksta plānotājos.

Gadagrāmatu tirgotāji apliecina, ka plānotāji gada beigās ir viena no pieprasītākajām precēm, populārāki ir tikai kalendāri. Zīmīgi, ka arī tie ir atrodami katrā mobilajā telefonā, taču priekšroka tomēr tiek dota papīram.

“Tas ir tas pats kā diskusija par fiziskajām un elektroniskajām grāmatām – tās vienkārši ir dažādas pieredzes. Viens ir kaut kas, ko mēs rakstām telefonā un tas ir kaut kas netverams. Taču papīram mums joprojām patīk pieskarties, kaut ko uzrakstīt, uzzīmēt. Tas domas lidojums atklājas pavisam savādāk, nekā, kad to raksta telefonā,” uzskata veikala ”Jāņa Rozes grāmatnīca” vadītāja vietniece Kristīne Šlosberga.

Šogad cilvēki izvēlas spilgto krāsu plānotājus – rozā, tirkīza un violetus. Taču arī klasiskie toņi, piemēram, melnais un tumši brūnais ir tradicionāli pieprasīti.

0 Komentāru