Topošā izglītības ministre vēlas mainīt skolēnu novērtēšanas sistēmu, beidzot skolas

7 komentāri
Topošā izglītības ministre vēlas mainīt skolēnu novērtēšanas sistēmu, beidzot skolas
ĢIRTS OZOLIŅŠ, F64

Izglītības un zinātnes ministres amata kandidāte Ilga Šuplinska (JKP) vēlas mainīt sistēmu, kā, skolu beidzot, tiek vērtēti Latvijas skolēni, to politiķe apliecināja intervijā LNT rīta raidījumā “900 sekundes”.

Šuplinska izteicās, ka vēloties mainīt novērtējuma sistēmu, jo šauboties, vai novērtējumu var sniegt ar vienu universālu pārbaudījumu, kas ir vienāds visiem skolēniem.

Ilga Šuplinska
izglītības un zinātnes ministres kandidāte (JKP)

Tikko lasīju vienu ziņojumu par to, kādas skolu sistēmas ir labākās pasaulē. Un viena no tām ir Somija. Un Somijā obligāts pārbaudījums ir tikai vienu reizi skolas posmā 16 gados, ja.

“900 sekundes”: Jūs piekrītat un atbalstīsit šo te, virzīsiet kaut ko tādu?

Es noteikti virzīšu un pārdomāšu, un pati ļoti labprāt iesaistīšos, lai mainītu sistēmu, kā tiek vērtēts skolēns, kad viņš pabeidz skolu. Jo, ja mēs ejam uz spēju un prasmju attīstīšanu, ja mēs respektējam skolēnu talantus, tad nevar būt tā, ka viņam ir arī beigās, es nezinu, viena testa vai viena uzdevumu kopa, kas ir vajadzīga, teiksim, visiem.

Mācību satura reformu Šuplinska atbalsta, bet akcentē, ka ir jāsniedz atbalsts skolotājiem, lai sagatavotos pārmaiņām, savukārt viņa neatbalsta bērnu sūtīšanu skolās no sešu gadu vecuma, jo skolas neesot īsti gatavas un pielāgojušās tik maziem cilvēkiem, tāpēc izvēle būtu atstājama vecāku ziņā.

Šuplinska neatbalsta arī mācību gada pagarināšanu, tomēr pieļauj iespēju, ka to varētu darīt ar “jaunām mācību formām”, piemēram, ar nometnēm.

Politiķe atkārtoti pauda visai skeptisku viedokli par skolu tīkla optimizēšanu, kas pašlaik notiekot mehāniski un tikai pēc ekonomiskiem apsvērumiem. Pēc viņas domām, skolas lietderību nevarot vērtēt arī tikai pēc centralizēto eksāmenu rezultātiem, bet esot jāskatās arī uz citu skolas pienesumu sabiedrībai, piemēram, vai skola piedalās projektos, vai tās audzēkņi piedalās olimpiādēs u.tml.

Savukārt pašā Izglītības un zinātnes ministrijā Šuplinska centīšoties panākt, lai ierēdņi vairāk strādā uz rezultāta sasniegšanu. Piemēram, pašlaik viņu neapmierinot ministrijas sabiedriskās attiecības, kas pārāk novēloti skaidrojot ministrijas lēmumus.

“Man ir pieredze nozarē un ir pieredze vadībā,” par sevi izteicās Šuplinska, “man ir raksturīga domāšana likumsakarībās.”

Saruna ar Ilgu Šuplinsku

7 komentāri