Taksisti: Mēs nevēlamies maksāt pilnus nodokļus un pēc tam gulēt zem tilta

0 Komentāru
Taksisti: Mēs nevēlamies maksāt pilnus nodokļus un pēc tam gulēt zem tilta
FOTO: LETA ()

Vēloties tapt sadzirdēti, protesta akcijā šorīt devās taksometru vadītāji. Viņi iebilst pret likumdevēju ieceri legalizēt kopbraukšanu, kas ļaus privātajiem autovadītājam uzņemt pasažierus, saņemot par to samaksu. Tradicionālie pasažieru pārvadātāji uzskata, ka tas nozarē radīs haosu un risku, ka cilvēkus vadās neatbilstoši transportlīdzekļi. Modeļa atbalstītāji gan norāda, ka šādas jaunās tehnoloģijas ļauj celt IKP.

Taksometru vadītāji savam protestam izvēlējās darbaļaužu karstāko laiku – pusdeviņos no rīta ap piecdesmit taksometru riņķoja ap Ministru kabineta ēku, radot arī nelielu drūzmēšanos. Akcijas mērķis bija pievērst likumdevēju uzmanību par, taksistu prāt, nepārdomātu likumgrozījumu pieņemšanu. Lielāko neapmierinātību radījis likumprojekts par kopbraukšanas pakalpojumiem.

Tās pamatā ir ar mobilās lietotnes palīdzību dot iespēju šoferiem ar savu privāto auto pa ceļam uzņemt pasažierus, kas par vešanu samaksātu naudu. Tradicionālie pasažieru pārvadātāji tajā saskata iespēju, ka kopbraukšanas šoferiem nebūs jākārto licences un jāpilda stingrās automašīnas tehniskās prasības kā tas ir taksometriem.

Māris Grīnbergs, Latvijas Taksometru arodbiedrības biedrs

Ja pilsētai ir 500 000 iedzīvotāju, tad 1000 taksometru par noteiktu tarifu, kas ir ekonomiski pamatots, var nodrošināt iztiku un samaksāt nodokļus. Bet līdz ko pilsētā brauks 2000 taksometri, no tā klientu skaits nepalielināsies, palielināsies tikai nodokļu nemaksāšana. Mēs nevēlamies maksāt pilnus nodokļus un pēc tam gulēt zem tilta!

Kamēr taksometri protestēja pie valdības ēkas, Saeimā deputāti vērtēja, vai nodot izskatīšanai komisijās minētos grozījumos. Par izmaiņām aktīvi iestājas Vienotība, bet atbalsts gūts arī pārējās koalīcijas partijās. Iesniegtie grozījumi paredzēs, ka kopbraukšanas sistēma Latvijā varēs darboties legāli un par to maksās nodokļus.

Grozījumu iesniedzēji balstās uz citu valstu pieredzi dalīšanās ekonomikas jomā, piemēram, Stokholmai kopbraukšana dod papildu 70 miljonus eiro gadā. Pasaulē populārākā šāda veida mobilā lietotne ir ”Uber”, bet Latvijā jau iecienīta igauņu radītā ”Taxify”.

Edvards Smiltēns, Saeimas deputāts (Vienotība)

Kādēļ atkal tā ir igauņu aplikācija? Jo viņi daudz ātrāk reaģē un paver iespējas šādiem projektiem rasties. Savukārt pie mums kā ierasts – labāk neko nemainām un neejam līdzi laikam, labāk paliekam pie gadiem ierastās, ēnu ekonomikā grimstošās taksometru industrijas. Šis ir reāls piemērs, kā cīnīties ar ēnu ekonomiku, jo digitālās un interneta tehnoloģijas ļauj izsekot sniegtajiem pakalpojumiem, naudas plūsmām.

Saeima nolēma minēto projektu nodot izskatīšanai komisijās. Savukārt taksometru šoferi brīdina, ja viņu iebildumos neieklausīsies, nākotnē protesti kļūs vērienīgāki.

Video

0 Komentāru