Šuplinska: Tieši mazākumtautību skolās pedagogi uzsver, ka jau bērnudārzos pamatvalodai ir jābūt latviešu valodai

5 komentāri
Šuplinska: Tieši mazākumtautību skolās pedagogi uzsver, ka jau bērnudārzos pamatvalodai ir jābūt latviešu valodai
DMITRIJS SUĻŽICS, F64

Tiekoties ar skolotājiem, tieši mazākumtautību skolās bieži vien teikts, ka Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) būtu jārīkojas ātrāk un efektīvāk un tieši bērnudārzos ir jādomā par to, ka pamatvaloda arīdzan ir latviešu valoda, tā intervijā “900 sekundēm” sacīja izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP).

Iepriekš jaunievēlētais Valsts prezidents Egils Levits atzina, ka labākais sabiedrības integrācijas veids būtu mācības no bērna kājas skolās, bērnudārzos un citur tikai latviešu valodā, mājās var runāt, kā grib, bet izglītības sistēma – tikai vienā valodā.

“Mēs pakāpeniski arī pāriesim uz šo modeli,” komentējot Levita sacīto, atzina Šuplinska.

Viņa gan uzskata, ka mācības bērnudārzos varētu būt bilingvālas. Kā filologs Šuplinska uzsver, ka var pastāvēt vairākas valodas bērnudārzos.

Ministre vēl atgādināja, ka pašlaik notiek aktīvs darbs pie izglītības iestāžu vērtēšanas kritēriju pārskatīšanas, tādējādi mainot iepriekš apstiprināto kārtību, ka viens no būtiskākajiem kritērijiem ir centralizēto eksāmenu rezultāts, kuru ministres ieskatā nevar uztvert kā primāro, tādējādi vērtējot izglītības iestādes darba kvalitāti.

Viņa pastāstīja, ka diskusijās ar sociālajiem partneriem pašlaik ir izdalīti desmit kritēriji, bet uzreiz arī piebilda, ka to skaits varētu būt arī mazāks, jo kā galvenais rādītājs būs bērna personiskās izaugsmes rādītājs un skolēna-skolotāja sadarbības rādītājs.

Šuplinska atzina, ka pašlaik ir pāragri iezīmēt konkrētus kritērijus un tos analizēt, bet diskusija par tiem tuvākajā laikā noslēgsies un tie tiks prezentēti plašāk.

Ministre arī komentēja Latvijas Universitātes (LU) rektora vēlēšanas, uzsverot, – ja LU nevar nodrošināt atklātas, demokrātiskas rektora vēlēšanas, tad jāsaprot, kāda ir reālā aina mūsu valsts augstākajā izglītībā.

Saruna ar Ilgu Šuplinsku