Strauji attīstās mākslīgā intelekta izmantošana! Tas pēta pircēju paradumus un analizē datubāzes

Pievienot komentāru
Strauji attīstās mākslīgā intelekta izmantošana! Tas pēta pircēju paradumus un analizē datubāzes
FOTO: LETA

Sarunas ar neapmierinātiem klientiem, milzīgu datubāzu analīze un mēģinājumi saprast, kā patērētājam likt pirkt vēl vairāk preču – šādā virzienā mūsdienās pamatīgi attīstās mākslīgā intelekta izmantošana.

Milzīgā patērētāju sabiedrības industrija tā attīstībā iegulda miljardiem eiro, kā rezultātā daudzi uzņēmumi plāno teju vai pilnībā atteikties no cilvēku darba spēka, uzdevumus uzticot robotiem un datoriem.

Amēlija – mākslīgā intelekta aģents, kas spēj risināt dažādas IT nišas problēmas, atbildēt uz jautājumiem un sarakstīties ar klientu. Kā likums, šādi mākslīgā intelekta veidojumi pagaidām spēj pienācīgi orientēties tikai ļoti šaurā specifikā. Taču ar katru jautājumu ierīce apgūst jaunas zināšanas un paplašina savu atbilžu klāstu.

Ir gan daudz neskaidrību, piemēram, kā mākslīgajam intelektam reaģēt uz runātāja emocijām? Izrādās, mākslīgā intelekta aģenti jau tagad spēj saprast runātāja noskaņojumu.

Pagaidām plašākais veids, kā izmanto sarežģītas datorsmadzenes, ir klientu datu analīze. Kādēļ algot simtiem klienta atbalsta centra darbinieku, ja darbu spēj paveikt datorprogramma? Starptautiskā pētījumu kompānija IDC lēš, ka  līdz 2025. gadam ar mākslīgā intelekta sistēmu palīdzību tiks radīta 4,5 līdz 6,3 triljonus eiro liela ekonomiskā ietekme.

Jau tagad parādījušās arī mākslīgā intelekta ēnas puses – cilvēku bažas, ka roboti uzsūks ne tikai labāko no cilvēkiem. Spilgts piemērs ir Microsoft radītais mākslīgā intelekta produkts, Twitter lietotāja Taja, kas tika izdzēsta jau nākamajā dienā, jo sāka slavēt Hitleru, nacistus un izplatot dažādas sazvērestības teorijas.

Video