SM sadarbībā ar VARAM cer izstrādāt programmu administratīvi teritoriālajai reformai nepieciešamo autoceļu sakārtošanai

2 komentāri

Teritoriālās reformas priekšvakarā pašvaldību pārstāvji un ceļu būvnieki kārtējo reizi cenšas pievērst uzmanību ceļu dramatiskajam stāvoklim daudzviet reģionos. Esot beidzot jāsakārto tie posmi, kas ved uz nākotnes novadu centriem. Pašvaldības arī izveidojušas īpašu interaktīvu remontējamo ceļu karti, lai visas nedienas būtu uzskatāmi redzamas.

Ceļu būvnieki un pašvaldības par kritisko situāciju ar ceļiem reģionos runā jau gadu gadiem. Patlaban – administratīvi teritoriālās reformas gaidās – trauksmi mēģina celt vēlreiz.

Pašvaldības un ceļu būvnieki nosūtījuši vēstuli vairākiem valdības locekļiem, aicinot pabeigt vietējo un reģionālo ceļu revīziju un izveidot vienotu valsts ceļu sakārtošanas programmu kontekstā ar gaidāmo reformu.

“Ceļu infrastruktūra, ja grib kaut ko veidot, ir viens no neatdalāmiem jautājumiem jebkuram sasaistītam procesam – izglītībai vai teritorijai. Cilvēkiem ir jāpārvietojas,” saka Pašvaldību savienības priekšsēdētājs Gints Kaminskis.

Lai informētu, kuros posmos ir neatliekami remontdarbi, izveidota interaktīva ceļu karte, kas publiski pieejama Pašvaldību savienības un biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” mājaslapā. Klāt paredzēts pievienot arī valdības pārstāvju kontaktinformāciju.

“Tad katrs konkrēts cilvēks varēs aizsūtīt savam mīļotajam ministram vai premjeram savu mīlestības apliecinājumu par to, ka viņam pa šādiem ceļiem ir jābrauc,” norāda biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” vadītājs Andris Bērziņš.

Interaktīvā ceļu karte izveidota, aptaujājot pašvaldības par kritiskākajiem posmiem to teritorijās. Atsaukušās jau aptuveni 80 vietvaras. Kritiskā stāvoklī esot 23 valsts galveno autoceļu posmi, 1043 reģionālo autoceļu un 1125 vietējo autoceļu posmi.

Valsts vietējas nozīmes autoceļa posma, kas savieno Dreiliņus ar Aconas staciju, kā kritisku jaunajā interaktīvajā kartē pieteicis Stopiņu novads, norādot, ka ceļš nav rekonstruēts kopš tā izbūves un daļa seguma ir vēl padomju laikos izvietotas betona plāksnes.

Par ceļiem atbildīgais satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) TV3 Ziņām norādīja, ka autoceļu revīzija ir būtībā pabeigta. Ir skaidrs priekšstats par ceļiem un to stāvokli.

“Mēs ceram, ka kopā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju izdosies izveidot programmu, kuras ietvaros būtu iespējams sakārtot tos ceļu posmus, kuri ir vitāli nepieciešami teritoriālās reformas īstenošanai,” pauž Linkaits.

Ministrs patlaban gan neminēja, cik finansiāli ietilpīga šī programma varētu būt. Tas atkarīgs no budžeta iespējām.