Skanstes tramvaja līnija Lielos kapus neskars – projektā tiks veiktas būtiskas korekcijas

1 komentārs
Skanstes tramvaja līnija Lielos kapus neskars – projektā tiks veiktas būtiskas korekcijas
Foto: f64

Rīgas dome paziņojusi par izmaiņām Skanstes tramvaja līnijas izbūvē. Sliedes gar Lielajiem kapiem tiks būvētas pašreizējās ielas ietvaros – tas nozīmē, ka kapi un tiem piegulošā teritorija netiks skarti. 

Domē stāsta, ka izmaiņas iespējamas, jo atrasti līdzekļi Austrumu maģistrāles pabeigšanai, kas pilsētas centru atbrīvos no smagajām automašīnām. Tas nozīmē, ka arī pie Lielajiem kapiem kravas transporta plūsma būs mazāka un tramvaja līnijas būvniecībai papildu platību nevajadzēs.

Ielu pārbūves vīzijas domes amatpersonas, Rīgas mēru Nilu Ušakovu ieskaitot, šodien klāstīja Tvaika ielas iedzīvotājiem. Lai uzlabotu satiksmes plūsmu uz ostu, iepriekš bija iecerēta pamatīga šīs ielas paplašināšana. Nu plāni mainījušies – Brīvosta uz Kundziņsalu būvēs jaunu tiltu, kas satiksmes plūsmu ļaus pārkārtot. Pilsēta atradusi līdzekļus Dienvidu tilta 4. kārtai un Austrumu maģistrāles pārvada būvniecībai.

“Tas nozīmē, ka mēs visu kravas transportu novirzīsim pa Austrumu maģistrāli, tālāk uz Viestura prospektu, un šeit mašīnas brauks pa jauno pārvadu uz Kundziņsalu. Tas nozīmē, ka Tvaika ielu nebūs nepieciešams būvēt pa divām joslām katrā virzienā,” skaidroja Ušakovs.

Vienlaikus viņš sola, ka remonts Tvaika ielā tik un tā būs, turklāt krastmalā tiks ierīkota promenāde, par ko īpaši priecīgi ir iedzīvotāji, kam domes plānu maiņa ir pārsteigums.

“Vēl janvārī tikāmies ar RD Attīstības departamentu, kur skaidra bija nostāja uz šīs ielas paplašināšanu no divām uz četrām joslām, kas ir variants, kas mūs neapmierināja,” norādīja Sarkandaugavas Attīstības biedrības vadītāja Aija Turlaja.

Vērienīgie satiksmes pārvadu būvniecības plāni koriģēs arī skandalozo Skanstes tramvaja līnijas projektu. Posmā gar Lielajiem kapiem sliedes būs daudz saudzīgākas.

Šādas izmaiņas iespējams veikt, jo pēc Austrumu maģistrāles un Kundziņsalas pārvadu pabeigšanas smagās mašīnas pa pilsētas centru vairs nebrauks.

“Līdz ar to tas posms, kas ir no Brīvības ielas līdz Valdemāra ielai, mēs būvēsim sarkano līniju robežās, tas nozīmē, ka mēs būvēsim pa vienai joslai autotransportam, plus tramvajs, plus velo infrastruktūra. Tāpēc, ka otra josla vienmēr bija aizņemta ar smago auto transportu,” sacīja Ušakovs.

“Pēdējās versijas jebkurā gadījumā bija tādas, ka šajā kapu teritorijā neviens paplašināties netaisījās, to mēs apstiprinājām gan parlamentā, gan visās citās iespējamās vietās un instancēs,” teica Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Emīls Jakrins.

Plānots, ka būvdarbi, kas Rīgas centru atbrīvos no smagajām automašīnām, tiks sākti nākamgad.