Šā gada beigās plānots uzsākt vērienīgo Ķekavas apvedceļa būvniecību

3 komentāri

Tuvākajos gados lielas izmaiņas tiem iedzīvotājiem, kuri dzīvo Pierīgā, Ķekavas pusē, vai mēro ceļu pa Bauskas šoseju uz un no galvaspilsētas. Jau gada beigās paredzēts sākt vērienīgo Ķekavas apvedceļa būvniecību, stāsta TV3 Ziņas.

Jau šā gada beigās paredzēts sākties vērienīgā Ķekavas apvedceļa būvniecībai, lai tādējādi atvieglotu satiksmi uz Bauskas šosejas.

Patlaban Bauskas šoseja ir vienīgais ceļš iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ar tikai vienu joslu katrā virzienā. Tas nozīmē, ka pīķa stundās tur veidojas pamatīgs automašīnu sadrūzmējums.

Kā skaidro uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi”, Bauskas šosejas posmā no Rīgas līdz Ķekavai satiksmes intensitāte ir vidēji 17 000 automašīnu diennaktī. Šis ir viens no noslogotākajiem ceļu posmiem. Tuvākajos gados tas mainīsies, jo noslēgts līgums par Ķekavas apvedceļa būvniecību.

”Intensitāte ir liela, tāpēc veidojas šie sastrēgumi. Arī kravu transports, tranzītsatiksme iet caur blīvi apdzīvoto Ķekavu un rada problēmas. Apvedceļš ir arī “Via Baltica” ietvaros. Mēs likvidēsim šo gadiem veidojušos pudeles kaklu,” apstiprina “Latvijas Valsts ceļu” Attīstības pārvaldes direktors Verners Akimovs.

Apvedceļa izbūve sāksies aptuveni pie izejas no Rīgas, pie Krustkalniem, sākumā virzoties pa pašreizējo Bauskas šoseju, tad metot loku ap Ķekavu un atkal iekļaujoties pašreizējā Bauskas šosejā vairākus kilometrus aiz pagrieziena uz Baldoni. No aptuveni 17 kilometra garā posma vairāk nekā 11 kilometri būs četru joslu ceļš. Trasē divlīmeņa satiksmes mezgli, tuneļi, tilts un septiņi rotācijas apļi.

Projekta realizācijai izvēlēts Baltijas ceļu būvē līdz šim nepieredzēts modelis – publiskā privātā partnerība pēc principa projektē-būvē-finansē-uzturi. Savā ziņā valsts iegādājas šo ceļu uz nomaksu, līdzīgi kā iedzīvotājs nopērk māju hipotēkā. Ceļa gadījumā privātais partneris ir atbildīgs par visu ceļa posma dzīves ciklu 23 gadu garumā, sākot no projektēšanas, beidzot ar uzturēšanu.

Valsts, pēc ceļa pabeigšanas, maksās partnerim lietošanas maksu 12,5 miljonus eiro, kopējai summai maksimāli sasniedzot 250 miljonu eiro 20 gados. Pēc tam partneris atdos valstij ceļu tādā stāvoklī, lai vēl piecus gadus tur nav vajadzīgi nekādi atjaunošanas darbi. Paša ceļa uzbūvēšanas izmaksas ir 125 miljoni.

”Runas ir bijušas, jo sevišķi tagad, kad noslēgts līgums. Pats sekoju tam “twitter” un citur līdzi. Pirmkārt, vienmēr izdevīgāk būs vienkārši paņemt naudu un uzbūvēt. Par to neviens nestrīdas, bet jau kopš 2000. gada valsts nav spējusi atrast nevienu modeli, lai īstenotu šo projektu,” skaidro Akimovs.

Pirmais lāpstas dūriens zemē gaidāms gada beigās, bet lentītes griešana 2023. gada nogalē. Projekta realizācijai Luksemburgā reģistrēts investīciju fonds apvienojies ar vietējiem būvniekiem ”A.C.B.” un “Binders”.

Kad pirms daudziem gadiem izbūvēja Saulkrastu apvedceļu turienes vietējie veikaliņi un kafejnīcas cieta, jo nebija vairs, kas piestāj caurbraucot. Bet vietējie iedzīvotāji ir pārliecināti, ka šajā gadījumā tas nedraud.

Domes pārstāvis uzteic, ka vietējiem tagad būs krietni vienkāršāk šķērsot šoseju. Sadzīviski drošāk un vide patīkamāka. Pierīgas posmā gan būs jāmaina paradumi – mainīsies autobusu pieturas un atsevišķi vietējie maršruti būs citādi nekā vietējiem ierasts.

3 komentāri