Sašutuma vētru izpelnās iecere veidot tramvaja līniju, kas šķērsotu Lielos kapus

0 Komentāru
Sašutuma vētru izpelnās iecere veidot tramvaja līniju, kas šķērsotu Lielos kapus
LETA

Pamatīgu sašutuma vētru izpelnījusies Rīgas domes un Rīgas satiksmes iecere izveidot jaunu tramvaja līniju, kas virzienā uz Skanstes rajonu šķērsotu Lielos kapus. Ieceres pretinieki satraucas, ka pilsētvides attīstības vārdā buldozeri uzraks kapus. Arī satiksmes nozares profesionāļi apšauba šādas tramvaja līnijas par 100 miljoniem eiro lietderību.

Vairāki simti rīdzinieku apvienojušies domubiedru grupā, lai pretotos un nepieļautu Rīgas domes ieceri izbūvēt jaunu tramvaja līniju cauri Lielajiem kapiem Senču ielas posmā. Tiek argumentēts – esot nepieļaujami laist buldozerus pāri kauliem kapos, kur apbedīti Latvijas valsts idejas pamatlicēji un inteliģence.

Lielie kapi ir atdusas vieta, piemēram, arī Krišjānim Baronam, Krišjānim Valdemāram, Andrejam Pumpuram un citiem Latvijas dižgariem, taču plānotā tramvaja līnija šīs kopas neietekmēs, jo atrodas vairāku simtu metru attālumā. Taču posmā gar Senču ielu zem zemes ir simtiem guldītu cilvēku.

Vizuāli nekas par to neliecina, jo Lielo kapu vairums pieminekļu un kapu plāksnes tika iznīcinātas padomju gados. Valsts pieminekļu aizsardzības inspekcija piedalījusies jaunas tramvaja līnijas idejas priekšizpētes izvērtēšanā Rīgas domē, un atzīst, ka tik tiešām viens no variantiem paredz tramvaja sliedes izbūvēt uz kapiem.

Rīgas satiksmē skaidro, ka tehniskais projekts tiks izstrādāts līdz oktobrim, un tad arī būs skaidrība par jauno tramvaja līniju. Uzņēmumā mierina – neesot pamata satraukumam.

Citiem vārdiem sakot, tad sagaidāms automašīnām braucamās daļas sašaurinājums visas Senču ielas posmā un Pērnavas ielas posmā starp Barona un Brīvības ielu. Mērķis ir izveidot loku, kas savieno tramvaja atzaru no Barona ielas cauri Skanstei līdz Pētersalas ielai. Projekta izmaksas – 100 miljoni eiro. No tiem 70 miljoni būs no Eiropas Savienības fonda. Kur ņems 30 miljonus, nav vēl zināms. Taču Lielo kapu sargātāji akcentē, – šim rajonam neesot vajadzīga jauna tramvaja līnija.

Arī satiksmes nozares profesionāļi apšauba tramvaja līnijas uz Skansti lietderību pēc būtības. Drīzāk izskatoties pēc nepārdomātas vēlmes vienkārši apgūt Eiropas naudu, jo pat pēc straujākas Skanstes rajona attīstības, iedzīvotāju skaits nesasniegšot Purvciema un Mežciema līmeni – 40 tūkstošus – un neattaisnošot vajadzību pēc tramvaja.

Video

0 Komentāru