“Saskaņas” kandidāts, kas kļuvis populārs Bolderājā, sola lavašu dalīt arī pēc vēlēšanām

25 komentāri
“Saskaņas” kandidāts, kas kļuvis populārs Bolderājā, sola lavašu dalīt arī pēc vēlēšanām
Foto: Jānis Zvērs, TV3 Ziņas

25 gadus pēc tam, kad Joahims Zīgerists iekļuva Saeimā, vēlētājiem dalot banānus, viņa panākumu cenšas atkārtot “Saskaņas” deputāta kandidāts. Bolderājas kebabnīcas īpašnieks šomēnes trūcīgajiem ik rītu dala bezmaksas lavašu, un kā pārliecinājās TV3 ziņas, pieprasījums ir liels. Sava veida pozitīvisma kampaņu pirms vēlēšanām sākusi arī Zaļo un zemnieku savienības vadītā Finanšu ministrija. 

Bolderājā trūcīgo patiešām daudz. Pie veikala ābolus tirgo tantiņas un dzīves pabērni. Iespēju dabūt bezmaksas lavašu vēlas izmantot desmitiem cilvēku, daudzi pacietīgi gaida rindā jau stundu pirms izsniegšanas. Gaidot kādai kundzei paliek slikti, darbinieks no kebabnīcas iznes tabureti, kur piesēst.

“Bez maksas maizi dod, kaut kāds uzņēmējs, kurš rūpējas par trūcīgiem cilvēkiem. (TV3: Kā uzzinājāt?) Bija paziņojums. Arī pa radio teica, pa televīziju,” stāsta vietējais iedzīvotājs Vasīlijs. “Es lasīju “feisbukā”. No 1. augusta dod pensionāriem un invalīdiem, maznodrošinātajiem,” zina stāstīt Irīna.

Kamēr ārā rinda, kebabīncā rosās Asifs Ibragimovs – viņš biznesu šeit uzsāka 2013. gadā. Šovasar izdomājis, ka labdarības nolūkos jādala sirmgalvjiem maizi. Nenoliedz, ka kandidēs vēlēšanās no “Saskaņas”, taču bezmaksas maizes dalīšanu par aģitāciju neuzskata.

“Mēs no Kaukāza, mums tā normāli, ka cilvēkiem vajag palīdzēt. Pirmkārt pensionāriem. Sanāca, ka sākām akciju. Šitā nav aģitācija. Nav, katrs traktē, kā grib pats,” viņš saka.

Beidzot noteiktais laiks ir klāt. Labdaris pārbauda sanākušo apliecības – vai tiešām tie ir pensionāri un invalīdi. 50 lavašus izķer pāris minūšu laikā. Par kebabnīcas šefa dāsnumu daudzi ziņo soctīklos, reklāmas video ir milzīgs skatījumu un “share” skaits.

Nekādus ar “Saskaņu” saistītus materiālus, plakātus, vai skrejlapas, pie kebabnīcas nemana. Vien pie ieejas noparkota mašīna, uz kuras uzdrukāts gan kebabnīcas īpašnieka, un “saskaņieša”, Saeimas deputāta Andra Morozova vārds. KNAB atzinis, ka “Saskaņas” kandidāta aktivitātes ir aģitācija, un uzrunājis partiju, kas solījusi lavašu izmaksas ieskaitīt kopējās aģitācijas izmaksās.

“Beidzas vēlēšanas, viss cauri, rindā nestāviet. Tas nebūtu pareizi. Ja nāk labdarība, tad nāk no sirds. Ja nav, tad nav. Es tā domāju,” pauž Bolderājas iedzīvotāja Māra. “Tā nav! Plānojam uz ilgu laiku. Uz visu laiku tā būs,” sola kebabnīcas īpašnieks.

Kamēr Bolderājā skaudri var redzēt, cik drausmīgā nabadzībā dzīvo vecie ļaudis, pa radio Finanšu ministrija slavē nodokļu reformu.

Daudzi radio klausītāji to pamanījuši, un tas radījis aizdomas, ka par valsts naudu savas spalvas vēlas spodrināt Zaļzemnieki, kuru pārstāve Dana Reizniece-Ozola vada ministriju. Ministrija steidz bažas atspēkot – nodokļu maksātāju naudu tā tērē, tikai, lai informētu un izglītotu sabiedrību.

“Mēs jau savlaicīgi bijām izsludinājuši publisko iepirkumu, par sociāli informatīvās kampaņas izstrādi. Iepirkuma rezultātā noslēgts līgums, kas paredz aktivitātes dažādos medijos,” norāda Finanšu ministrijas pārstāve Lelde Grīnvalde.

Arvien vairāk partiju steidz izmantot iespēju gan reklamēties, gan apliet ar dubļiem konkurentus tieši sociālajos tīklos, un paredzams, ka tuvojoties vēlēšanām, cīņa par politisko varu kļūs vēl niknāka, un netīrāka.