8 komentāri

Līdz pašvaldību vēlēšanām 3. jūnijā palikuši divi mēneši un viena diena. No 14. aprīļa partijas Centrālajā vēlēšanu komisijā iesniegs savu kandidātu sarakstus. Bet daži politiskie spēki jau aktīvi sākuši reklamēties.

Pirms iepriekšējām vēlēšanām ar ”Saskaņas” saukļiem bija aplīmēti “Rīgas satiksmes” autobusi. Cik šīs reklāmas izmaksāja, partija toreiz no Nekā personīga slēpa. Šogad “Saskaņa” un “Gods kalpot Rīgai” izmanto vēl kādu citu reklamēšanās veidu – politiskā aģitācija sākusies “Rīgas namu pārvaldnieka” apsaimniekoto daudzstāvu namu liftos.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Dzelzavas ielā, Pļavniekos, kāds daudzdzīvokļu nams pieder Rīgas pašvaldībai. Vietējie iedzīvotāji stāsta, ka šeit liftos jau vairākas nedēļas redzamas ”Saskaņas” reklāmas. Un tāda ir arī šobrīd. ”Bezmaksas braucieni pensionāriem – tā ir laba iespēja apciemot mazbērnus un ietaupīt naudu.” Inese. Pensionāre.

Zem ”Saskaņas” un ”Gods kalpot Rīgai” reklāmām liftos rakstīts, ka tās izvietojusi firma ”Media divi”. Mājaslapā internetā firma lepojas, ka viņu reklāmu nevar neievērot, no tās nevar izbēgt un krāsaini spilgtais plakāts esot vienīgā izklaide, braucot liftā. Firma savus pakalpojumus sniedz visos Rīgas ”guļamrajonos” (Mežciemā, Purvciemā, Pļavniekos, Imantā, Zolitūdē, Iļģuciemā, Ziepniekkalnā). Kopā 726 mājās uzstādīti 1800 stendi.

Pirms 13 gadiem dibinātā firma ”Media divi” pieder Dmitrijam Šibkiham, Aleksandram  Možarovam, Ruslanam Haliuļļinam. SIA reģistrēta kādā Dzelzavas ielas dzīvoklī. Tur “Saskaņas” reklamētājus visas nedēļas laikā tā arī žurnālistiem sastapt neizdodas. Zvanot uz reklāmu stendos norādīto tālruņa numuru, klausuli paceļ kāds firmas darbinieks, kurš sola, ka tūdaļ atzvanīs Sergejs un ar viņu visu varēšot sarunāt.

Solītā tikšanās ar Sergeju tomēr nenotiek. Dažas dienas vēlāk pēc rakstveida nosūtītiem jautājumiem – cik un kādas reklāmas ”Saskaņas” uzdevumā firma izvieto, šis pats Sergejs apgalvo, ka visi darījumi ar klientu ir noslēpums.

Pašvaldības uzņēmums ”Rīgas namu pārvaldnieks”, kas apsaimnieko mājas, kuru liftos atrodas “Saskaņas” reklāmas, apstiprina, – viņiem esot sadarbības līgums ar ”Media divi”. Cik pašvaldības uzņēmums no firmas par reklāmu izvietošanu saņem, pateikt neesot iespējams, jo vienīgais atbildīgais par šādiem sadarbības līgumiem esot izbraucis uz ārzemēm.

Savulaik Rīgas pašvaldības uzņēmumiem jau bijušas grūtības ar skaidrojumu sniegšanu par “Saskaņas” reklāmu izvietošanu. 2011. gadā Nekā personīga ar oficiāliem iesniegumiem vērsās pie ”Saskaņas centra” un ”Rīgas satiksmes”, lai noskaidrotu, cik partija samaksāja pašvaldības uzņēmumam  par reklamēšanos. Pa ceļam līdz ”Saskaņas” birojam šis iesniegums bija kaut kur pazudis. Savukārt ”Rīgas satiksme” summas neatklāja. Iemesls – ”Rīgas satiksme” visus reklāmas laukumus sabiedriskajā transportā bija nodevusi trešajai pusei – firmai Pilsētas līnijas. Un tāpēc visi darījumi bija komercnoslēpums, ko publiski atklāt nevarēja pat KNAB.

Lai kontroli pastiprinātu, Saeima mainīja likumu. Saskaņieša Sergeja Dolgopolova vadītajā komisijā pagājušā gada vasarā tapa grozījumi.

Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 22. panta 3. daļa

 

Reklāmas pakalpojumu sniedzējs, kurš piedāvā izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus publiskās lietošanas ārtelpās vai pret publiskās lietošanas ārtelpām (izkārtnes, stendi, afišas, tāfeles, slietņi, novietoti plakāti, reklāma skatlogos un citi tamlīdzīgi reklāmas objekti), vismaz 150 dienas pirms vēlēšanu dienas nosūta Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus, ieskaitot plānotās atlaides un atlaižu piemērošanas kritērijus, visam priekšvēlēšanu aģitācijas periodam.

 

 

Tagad ne tikai medijiem pirms priekšvēlēšanu kampaņas jāiesniedz KNAB atskaites par to, cik maksā reklāmu sekundes televīzijā vai kvadrātcentimetri avīzēs. Nu šādas atskaites jāiesniedz arī tiem uzņēmumiem, kas izplata politiskās out-door jeb vides reklāmas. Likumā konkrēti minēts, ka tas attiecas uz reklāmām publiskās lietošanas ārtelpās. KNAB noskaidrojām, ka ”Media divi” atskaites par reklāmām liftos birojā nav iesniedzis.

Jauši vai nejauši pagājušā gada vasarā, gatavojot grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā, reklāmas liftos nemaz nav iekļautas starp tām, par kurām būtu pirms kampaņas sākuma jāiesniedz atskaites KNAB. Atbildīgās komisijas vadītājs Sergejs Dolgopolovs piekrīt, ka tas esot ”droši vien ”baltais plankums” likumā”. Bet visu izkontrolēt tik un tā neesot iespējams.

TOP komentāri

  • Kondrāte Inga-Agnese
    +11 +10 -1

    Kondrāte Inga-Agnese

    Skatos raidījumu, rodas viens jautājums - vai mēs tiešām joprojām dzīvojam Savā Latvijā??? Esiet modri un gudri latvieši, it īpaši rīdzinieki, vai tiešām ļausiet sevi apzagt, muļķot un pazemot. !!!NOST AR UŠAKOVU!!!
  • Kondrāte Inga-Agnese
  • Ritvars Zaborovskis
    +4 +4 0

    Ritvars Zaborovskis

    ...a kapličaa nemeiģināja reklamēties??? Nu makten riktīga saskaņa sanāk...kapu tramvajs un reklāma kapličā....

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Itālijas virtuve! Truša gaļas ragū ar pastu un gailenēm

Šī būs klasiska ragū recepte, kuras pamatā izmantosim truša gaļa. Jārēķinās, ka ragū pagatavošana prasīs salīdzinoši ilgu laiku, taču nekā sarežģīta šī ēdiena pagatavošanā nav, un zemāk esošajā video Uģis Veits no ”Gatavo 3” to parādīs.

Lasi vēl