Sākušies ceļu remontdarbi uz Vidzemes šosejas pie “Sēnītes”

3 komentāri
Sākušies ceļu remontdarbi uz Vidzemes šosejas pie “Sēnītes”
JĀNIS ZVĒRS, TV3 ZIŅAS

Šodien, 8. aprīlī, ir sākušies pārbūves darbi uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Garkalnes līdz Sēnītei, kur ieviests ātruma ierobežojums 70 kilometri stundā (km/h).

Šobrīd sākušies būvdarbu sagatavošanās darbi, un drīzumā tur notiks arī aktīvie būvdarbi. Tie notiks Garkalnes, Inčukalna un Sējas novados un turpināsies arī 2020. gadā.

Vidzemes šosejas “Sēnītes” posma kopējais garums ir 13,90 kilometri un vēl 1,65 kilometri uz Valmieras šosejas (A3). Vidzemes šosejas posmā ir divas brauktuves ar divām joslām katrā virzienā un deviņi satiksmes pārvadi Sēnītesmezglā un viens pie Vangažiem. Projekta laikā plānots veikt seguma pārbūvi visā posma garumā, kā arī visu satiksmes pārvadu pārbūvi. Asfaltbetona segums paredzēts trīs kārtās.

Projekta realizācijas laikā paredzēta Straujupītes caurtekas pārbūve, kā arī mazāku caurteku pārbūve un tīrīšana, gājēju tuneļa Sēnītes satiksmes mezglā atjaunošana, 14 autobusu pieturvietu atjaunošana un sešu paviljonu izbūve. Tiks nomainītas un izbūvētas transporta un gājēju drošības barjeras, uzstādīti drošības žogi brauktuvju sadalošajā joslā, atjaunots gājēju luksofors un ceļa apgaismojums Vangažos. Tiltam pār Gauju (A3) tiks mainīts asfaltbetona segums.

Pie bijušā restorāna “Sēnīte” satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) iepazīstas ar šajā šosejas posmā paredzētajiem pārbūves darbiem. “Latvijas Valsts ceļi” un būvnieku pārstāvji stāsta par paredzētajiem darbiem, tehniskajiem risinājumiem, to izmaksām, kā arī remontdarbu laikā plānotajiem satiksmes ierobežojumiem.

Jau vēstīts, ka būvdarbus veic piegādātāju apvienība “Binders” un “ACB”, to līgumcena ir 46,5 miljoni eiro (ar PVN). Darbi tiek finansēti no valsts budžeta un no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem. Šajā plānošanas periodā šis ir pēdējās valsts autoceļu posms, kura pārbūve tiks līdzfinansēta no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Būvdarbi tiks finansēti no ES Kohēzijas fonda, valsts budžeta apakšprogrammas “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” un citām valsts budžeta programmām.

Vidējā diennakts satiksmes intensitāte posmā no Garkalnes līdz “Sēnītei” pērn bija 21 586 transporta vienības diennaktī, no tām 19% bija kravas transports.

3 komentāri