“Vizuālais stāvoklis ir slikts, bet tas nenozīmē, ka tilts nav drošs.” Zemitāna tiltu pašvaldība vērtē kā drošu

2 komentāri

Līdz ar temperatūras izmaiņām patiesi drausmīgs stāvoklis atklājies uz Zemitāna tilta – braucamā daļa bedrēs, savukārt no tilta balstiem atdalījušies betona gabali, kas gan laimīgas sagadīšanās dēļ nevienu nav ievainojuši. 

Par situāciju satraukumu pauž iedzīvotāji, bet pašvaldība tiltu sauc par gana drošu. Garāmgājēji TV3 Ziņām atklāj, cik briesmīgi ir tiltu šķērsot ikdienā. Rīdzinieki ir nikni un izmisuši, nesaprašanā, cik ilgi tas viss turpināsies. 

“Izskatās drausmīgi! Noņemta daļa no kāpnēm, bet, ja paliek 90% no trepēm, margas no koka, tas nerada drošības sajūtu. Es nejūtos droši, domāju, ka māmiņas ar bērniem arī nejūtas droši. Ņemot vērā, ka trepes vispār neatbilst nekādiem standartiem, iespēja iet pa tiltu taisni vispār ir slēgta cilvēkiem,” stāsta vietējais iedzīvotājs.

Savukārt kāda sieviete atklāj: “Ejot pa tumsu, neko nevar redzēt! Es gandrīz vai nokritu, te bīstami iet. Kad te beidzot savedīs kārtībā? Kaut gaismas būtu uzlikuši! Ne es vienīgā.”

Kāpņu otrā pusē TV3 Ziņas uz zemes mētājamies atrada milzīgu tilta gabalu, kas, visticamāk, atdalījies no tilta augšas. Ja kādam uz galvas uzkristu, sekas būtu letālas. Tādi gabali te var atdalīties jebkurā mirklī.

Arī ceļa segums virs tilta ir ar briesmīgām bedrēm, kuras ceturtdien strādnieki mēģināja aizlāpīt. Tomēr teju visā garumā Čaka iela ir “raiba kā Holandes siers”. Autovadītājiem krietni jāuzmanās, lai nesabojātu braucamo. Šovasar brauktuvi remontēs, bet darbi nebūs ātri.

“Šogad Čaka ielā pārsvarā strādās komunikāciju turētāji, veiks remontdarbus apakšzemes komunikācijām, mēs uzsāksim seguma atjaunošanu,” norāda Rīgas domes satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Zemitāna tilta stāvokli Satiksmes departaments vērtē kā drošu. Regulāri tiekot veiktas inspekcijas. Tuvākajā laikā sludinās iepirkumu, pusotrs, divi gadi projektēšanai, un tikai tad darbi.

“Tilta nestspēja, protams, ir droša. Vizuālais stāvoklis ir slikts, bet tas nenozīmē, ka tilts nav drošs,” saka Ahuna-Ozola.

Biedrība “Pilsēta cilvēkiem” skeptiska par pašvaldības solījumiem.

“Tas nav jautājums par naudas trūkumu, jo pērn tika solīts remontēt Krasta ielu. Neizremontēja. Brasas pārvadu – arī solīja, neremontēja. Pagājušajā gadā viņi remontēja aizpagājušā gada darbus! Seguma maiņu Brīvības ielā, Turgeņeva ielu,” norāda biedrības biedrības pārstāvis Oto Ozols.

Čaka ielas pārbūves ideja, kas paredzēja paplašināt brauktuvi, atcelta, jo pret to iebilduši komunikāciju turētāji.

2 komentāri