Visu Rīgas tiltu stāvoklis ir labs vai apmierinošs, sliktā stāvoklī – pārvads pie Brasas stacijas

2 komentāri
Visu Rīgas tiltu stāvoklis ir labs vai apmierinošs, sliktā stāvoklī – pārvads pie Brasas stacijas
Foto: Lauris Vīksne, f64

No 126 Rīgas tiltiem, pārvadiem, estakādēm un tuneļiem sliktā stāvoklī patlaban ir viens, 99 apmierinošā, 25 labā, bet tikai viens teicamā stāvoklī, skaidro Rīgas domes Satiksmes departaments.

Pamatojoties uz šo objektu stāvokļa novērtējumu galvenajās inspekcijās, kas notiek reizi piecos gados, sliktā stāvoklī patlaban ir tikai satiksmes pārvads pār dzelzceļu pie Brasas stacijas. Departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola aģentūrai LETA norādīja, ka šobrīd ir izsludināts iepirkums par pārvada pārbūves būvdarbiem.

Savukārt kā apmierinošs novērtēts 99 Rīgas tiltu un pārvadu stāvoklis. Kā skaidroja departamentā, “apmierinošs” nozīmē to, ka tilta stāvoklis no nestspējas viedokļa ir drošs, bet tā ilgmūžības saglabāšanai jānovērš konstatētie defekti. Tāpēc atsevišķiem objektiem, kuru stāvoklis ir apmierinošs, patlaban tiek izstrādāti atjaunošanas būvprojekti.

Arī Vanšu, Zemitānu un Gaisa tilts pēc ekspertīžu rezultātiem vērtējami kā apmierinošā stāvoklī esoši.

Ahuna-Ozola pastāstīja, ka pēc Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) norādēm, Jorģa Zemitāna tiltam patlaban tiek veikta padziļināta tehniskā izpēte, lai novērtētu tā nestspēju.

Savukārt attiecībā uz Vanšu tiltu tiek gatavota nepieciešamā dokumentāciju, lai izsludinātu iepirkumu par tilta pārbūves projektēšanu. “Tieši padziļinātā izpēte ir pirmais darbs, kas jāveic, uzsākot projektēšanu,” skaidroja dienesta pārstāve. Iepirkumu plānots izsludināt jau šogad.

Tikmēr kā teicams novērtēts gājēju tuneļa un kāpņu stāvoklis Krasta ielā, bet vēl 25 objektu stāvoklis novērtēts kā labs.

Pēc Ahunas-Ozolas paustā, detalizēta Rīgas tiltu un pārvadu konstrukciju apsekošana tiek veikta vismaz reizi piecos gados un to mērķis ir noteikt būvju tehnisko stāvokli, to nestspēju un ekspluatācijas drošību, konstatēt ekspluatācijas laikā radušos defektus un to cēloņus, noteikt paredzēto nolietošanas un atlikušo kalpošanas laiku, kā arī konstatēt pārbūves darbu izmaksas atlikušā kalpošanas laika beigās.

Tāpat šajās ekspertīzēs tiek noteiktas pieļaujamās ekspluatācijas slodzes un rekomendēti remontdarbi, kas jāveic, lai saglabātu objektu nestspēju, nodrošinātu tilta vai satiksmes pārvada ilgizturību un satiksmes drošību.

Savukārt vispārīgās inspekcijas objektiem tiek veiktas reizi gadā, bet ikdienas uzturēšanas darbu laikā tie tiekot apsekoti reizi nedēļā.

2 komentāri