Vietējos mēbeļu ražotājus “IKEA” ienākšana Latvijā nebiedē

0 Komentāru

Līdz ar “IKEA” veikala atvēršanu bizness būs beidzies vairākām mazajām bodītēm, kas “IKEA” preces Latvijas iedzīvotājiem piedāvāja atvest no citām valstīm.

Taču mūsu mēbeļu ražotāji paniku neceļ – viņi uzskata, ka tiešā veidā ar “IKEA” konkurēt nevajadzēs. Savukārt bažīgākiem esot jābūt citiem mājas labiekārtošanas preču tirgotājiem.

“IKEA” Latvijas tirgū ienāk ar skaļu vārdu, spēcīgu zīmolvadību un lielām investīcijām. Tomēr vietējie mēbeļu ražotāji no tā nebaidās.

Iemeslu panikai neredz asociācija “Latvijas mēbeles”, kas apvieno 16 nozares uzņēmumus, no kuriem lielākie ir “Daiļrades koks”, “Elīza-K”, “Dižozols Plus”. Kopējais biedru apgrozījums veido aptuveni 80 miljonus eiro gadā.

Organizācija ir pārliecināta, ka būtiskas ietekmes uz vietējiem ražotājiem “IKEA” ienākšanai nebūs. Lielu daļu vietējo uzņēmumu apgrozījumā veido eksports, tāpat cilvēks savā mūžā konkrētu mēbeli iegādājoties vidēji trīs reizes. Ja Latvijas spēcīgākie ražotāji koncentrējas uz otro un trešo reizi, kad cilvēks jau ir turīgāks un ar augstākām prasībām, “IKEA” – uz pirmo reizi.

Tādējādi “IKEA” vairāk konkurēs ar citu importa produkciju, kuras mērķauditorija ir līdzīga skandināvu milzim.

Juris Griķis
Asociācijas “Latvijas mēbeles” prezidents

Vairāk būs jāpieraustās tiem, kuri tirgo tieši mājas lietas. Tie vairāk dabūs konkurēt un reklamēties.

Kāds mazāks uzņēmums gan varētu no tirgus tikt izspiests, un lielāka vai mazāka pielāgošanās būšot vajadzīga no visiem.

“Kā likums, – tur, kur lielais milzis “IKEA” nāk iekšā, tas arī pa vidu samin kādu mazo vai vidējo biznesu. Iespējams, tie varētu bezstila garāžnieki, kuri zāģē garāžās. Iespējams, mazie uzņēmumi,” min Griķis.

Patērētāji gan būšot ieguvēji, kam piekrīt arī biznesa augstskolas “Turība” docente Iveta Liniņa. Vienlaikus docente pauda cerību, ka “IKEA” ienākšana tirgū liks vietējiem uzņēmumiem vairāk pievērsties mārketingam un zīmola veidošanai.

“Tāda politika, kāda ir patlaban šiem uzņēmumiem, no mārketinga tā ir ļoti tālu. Cerams, beidzot sāks tirgus izpēti veikt, meklēt mērķauditoriju un arī komunikāciju veidot ar šo konkrētu mērķauditoriju,” min Liniņa.

Tāpat esot cerība, ka IKEA faktors liks arī citiem uzņēmumiem, kuri Latvijā plaši piedāvā dažādas mājas preces, celt piedāvājuma kvalitāti.

Iveta Liniņa
biznesa augstskolas “Turība” docente

Es pat teiktu, līdz šim tās bija zemā kvalitātē un augstā cenā. Es ceru, ka šis segments būs plašākā piedāvājumā, un cilvēkiem būs lielāka izvēle. To pēdējā laika aktivitātēs tirgū varēja ļoti labi redzēt, kuriem ir lielākās bailes par to, ka ienāk konkurenti.

Docente arī atzīmē, ka svarīgi, lai IKEA Latvijā būtu sociāli atbildīgs uzņēmums, šeit piekopjot tādu pašu cenu un kvalitātes politiku, kādu Rietumeiropas valstīs.

0 Komentāru