3 komentāri

Pēdējā laika notikumi ap sludinājumu portāla “ss.lv” un Valsts ieņēmumu dienesta (VID) strīdu par klientu datu bāzes atklāšanu radījuši jautājumu arī par citām e-komercijas platformām. Viena no izplatītākajām ir interneta veikali.

Ik dienu Latvijas interneta veikalos tiek veikti simtiem dažādu pirkumu. Veikalu klientiem ir jāreģistrējas, norādot noteiktu daudzumu personas datu, un jāizvēlas prece. Veikali šos datus uzkrāj, un tas ir ļoti nozīmīgs informācijas apjoms, pēc kura var noteikt, cik bieži un par kādām summām klienti iepērkas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kāda informācija par saviem klientiem interneta veikaliem ir un nav jāsniedz, to regulē Datu aizsardzības likums. Komentējot tā būtību, eksperti LNT Ziņām norādīja, ka VID ir tiesības pieprasīt šo informāciju, taču pamatojumam jābūt argumentētam.

Ivo Krievs
Zvērināts advokāts, Biznesa augstskolas “Turība” lektors

Pēc likuma ir tā, ka pārzinim ir jāsargā dati. Interneta veikala īpašniekam ir apzinīgi jāsargā dati un viņš ir atbildīgs par tiem. Tā ir jebkura informācija par maksājumiem, cik daudz ir iepircies, utml.

Tāpat aktuāls it jautājums, – vai klientiem datu drošība vispār rūp. Pirms diviem gadiem IT uzņēmuma “DPA” veiktā pētījumā tika secināts, ka tikai dažos interneta veikalos vispār ir atrunāts, kā tiks glabāti un izmantoti klientu dati. Taču tas nebūt nenozīmē, ka pie pārējiem neviens neiepērkas.

Tas, ka abas puses (veikals un klients) būs vienojušies par noteikumiem, var būt svarīgi gadījumos, ja tomēr radīsies domstarpības.

Sludinājumu portāla “ss.lv” gadījumā Valsts ieņēmumu dienestu (VID) interesēja dati par pārdevējiem, interneta veikalu gadījumā, tā varētu būt informācija par pircējiem. Piemēram, lai identificētu tos, kuru pirkumi pārsniedz deklarētos ienākumus.

Kā LNT Ziņām skaidro Datu valsts inspekcijā, – lai tas notiktu, jābūt ļoti argumentētam pamatojumam.

Lauris Linebergs
Datu valsts inspekcijas juriskonsults

Ja viņš saņem tiesisku, pamatotu informācijas pieprasījumu, – tāda informācija tad būs jāsniedz, bet ja informācijas pieprasījuma ir tiesisks.

Ivo Krievs
Zvērināts advokāts, Biznesa augstskolas “Turība”

lektorsTeikt, ka nevarēs nodot informāciju nebūtu pamatoti. Bet pārzinim būtu jāizvērtē, – vai tie pieprasījumi ir pamatoti, lai nav tā, ka dod to informāciju bezjēdzīgi par personām, kuri nav riskantajā zonā.

Šī nianse ir viena no galvenajām, kādēļ radās strīds starp “ss.lv” un VID.

Viesturs Šeļmanovs – Plešs
Latvijas Interneta asociācijas izpilddirektors

Nav īsti korekti, ja viņiem nav piekļuves nekam, bet tas, ka viņi pieprasa uzreiz visu lielu datu apjomu, nevis norādot konkrētus pārkāpējus, – tas ir jautājums, pie kā esam šobrīd

Pieaugot darījumiem elektroniskajā vidē, no nākamā gada vidus spēkā stāsies jauna Eiropas Savienības regula, kas paredz stingrākas prasības klientu informēšanā, datu sargāšanā, kā arī pamatojumu, kādēļ informācija pieprasīta.

TOP komentāri

  • Arnold Taylor
  • Roberts Valenburgs
    0 0 0

    Roberts Valenburgs

    krāj naudu uz kādu pirku un kad velc naudu no kraikases laukā tev aiz muguras stāv VID ar policiju 😂
  • Valērijs Naturins
    0 0 0

    Valērijs Naturins

    Lai Vid iet uz ielas ubagot. Tas jau izklausās pēc 90",rekets .

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Elegants glamūrs un stilīgs roks! Kā “X Faktora” talanti Edgars Kreilis un Aivo Oskis veidoja savu skatuves tēlu?

Elegants glamūrs un stilīgs roks! Kā "X Faktora" talanti Edgars Kreilis un Aivo Oskis veidoja savu skatuves tēlu?

Pasaules slavenajā mūzikas šovā “X Faktors” sevi spilgti pieteikuši vairums Latvijas dziedošo talantu. Kāpt uz skatuves, visnotaļ, palīdz ne vien draugu un ģimenes atbalsts, bet arī drosme un pārliecība – šajā jautājumā dziedātājiem atbalstu sniedz iepirkšanās centrs “Domina Shopping”, kā arī stiliste un modes dizainere Indra Salceviča.

Lasi vēl