“Var paspēt nosnausties…” Pasažieri sūdzas par ilgu bagāžas gaidīšanu Rīgas lidostā

5 komentāri

Jau ilgāku laiku izskan sūdzības par to, ka Rīgas lidostas pasažieriem nākas ilgi gaidīt, kamēr tie pēc ielidošanas var saņemt savu bagāžu. Dažkārt pat stundu. Neērtības tas rada visiem, bet ciemiņiem – tas rada arī sliktu pirmo priekšstatu par Latviju.

Lidosta problēmu atzīst. Kavēšanās esot skaidrojama ar lielo pasažieru plūsmu. Pilnībā to varēšot novērst tikai pēc jaunā termināļa izbūves, kur būšot lielākas telpas bagāžas šķirošanai.

Lidostā var paspēt nosnausties, gaidot bagāžu – tā savu pieredzi raksturo kāds pasažieris. Citiem šāda gaidīšana izvērtusies pat stundu gara.

Savu neapmierinātību pasažieri izteikuši sociālajos tīklos. Visvairāk sūdzību bija vasarā, kad bagāžu vairāk nekā stundu nācās gaidīt vairākiem simtiem pasažieru. Toreiz lidosta “Rīga” par kavēšanos izteica brīdinājumu virszemes apkalpošanas uzņēmumam “Havas Latvia”, tomēr tas turpina atkārtoties. Vēl oktobra beigās cilvēki ziņoja par ilgo gaidīšanu.

Neilgi pirms tam ar nepatīkamu brīdi saskārās pasaulslavenais latviešu diriģents Andris Nelsons, kurš koncertēt uz Latviju bija atvedis savu Leipcigas orķestri.

“Īstenībā baigi neērti bija. Cilvēki brauc uz Rīgu un pusstundu jāgaida bagāža. Tas ir pirmais iespaids par Latviju – bardaks liels,” norāda Nelsons.

Par to, kāpēc pasažieriem Rīgā nākas nīkt pie bagāžas saņemšanas lentes, “airBaltic” rakstiskā komentārā pamatojās uz palielinātu noslogojumu.

Savukārt lidostas pārstāvji norāda, ka somu izkraušana un nodošana ir uzņēmuma “Havas Latvia” atbildība.

“Havas Latvia” skaidro, ka diriģenta Nelsona gadījumā bagāžas izkraušanai bija vajadzīga sevišķa rūpība, tāpēc vajadzējis gaidīt stundu.
Simons Zitcers
“Havas Latvia” vadītājs

Apkalpojot daudz trauslas bagāžas, jārēķinās, ka somu izkraušana varētu būt lēnāka. Mērķis, lai bagāžas vienības netiktu bojātas un lai netiktu nodarīta skāde ļoti dārgām lietām.

Savukārt citos gadījums kavēšanās skaidrojama ar pasažieru pieplūdumu pīķa stundās – ielidojumiem tas ir no plkst.22.30 līdz plkst.23.30, kad lidostā ielidojot visvairāk lidmašīnu.

“Lielākoties ar somu piegādi problēmas nav, bet ir laika nogriežņi, kuros šādas problēmas sastopas. Pīķa stundās ir vairāk darbinieku, mēs runājam par aptuveni 30 lidojumiem vienas stundas laikā. Rīgas lidostas esošā kapacitāte ir tik liela, cik viņa ir. Man gribētos akcentēt, ka arī šķērsojot Vanšu tiltu sastrēgumu laikā, jebkurš no mums rēķinās ar zināmu laika nogriezni,” bilst Zitcers.

Lidosta apgalvo, ka līdz ar jaunā lidostas termināļa izbūvi šī problēma atrisināsies.

Laura Karnīte
Lidosta “Rīga” pārstāve

Tur būs daudz plašākas bagāžas šķirošanas telpas, modernākas tehnoloģijas nekā mums pašlaik ir pieejamas. Nevienam jau nav noslēpums, ka šobrīd Rīgas lidostā pasažieru daļa, respektīvi, tā daļa, kur piebrauc lidmašīnas un pasažieri iekāpj lidmašīnās, spēj apkalpot līdz septiņiem miljoniem pasažieru, savukārt publiskā daļa, kas ir reģistrācija un bagāžas nodošana, saņemšana, kas mums joprojām ir 1974.gada ēka, šī daļa ir 3,5 miljoniem pasažieru. Mēs tur apkalpojam vairāk nekā sešus miljonus pasažieru, šogad jau būs septiņi miljoni.

Jauno termināli plānots pabeigt 2023.gadā, līdz ar “Rail Baltica” izbūvi.

5 komentāri