Valdība vēl neizdodas vienoties par taksometru tirgus sakārtošanu lidostā “Rīga”

1 komentārs

Valdības darba kārtībā nonākuši likuma grozījumi, ar kuriem iecerēts izbeigt pasažieru krāpšanu, haosu un reketu taksometru pārvadājumos no Rīgas lidostas. Dažu juridisku nianšu dēļ gan gala lēmums vēl nav pieņemts.

Valdība nespēj vienoties, kā sakārtot taksometru tirgu lidostā “Rīga”. Jautājumu atliek par nedēļu.

Lai arī taksometra pakalpojumu tirgū patlaban lielākais sāpju bērns ir lidosta “Rīga”, Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Autopārvadājumu likumā attieksies arī uz citiem stratēģiski nozīmīgiem transporta infrastruktūras objektiem – pasažieru ostu, autoostu, arī centrālo dzelzceļa staciju.

Kopš taksometru stāvēšanas joslā lidostas tā sauktajā zelta kilometrā var iekļūt jebkurš un atcēla tarifu griestus, slūžas bija vaļā. Augstas cenas, sliktas automašīnas, nekvalitatīva apkalpošana un neskaitāmas sūdzības gan no ārvalstu viesiem, gan no vietējiem. Līdzīgas situācijas novērotas arī, piemēram, pie pasažieru ostas.

Tagad iecerēts regulējumu mainīt. Piekļuvei stratēģiskiem objektiem, kurus noteiks pašvaldības, būs augstākas prasības gan taksometru kompānijām, gan šoferiem, vienots tarifs visiem komersanta taksometriem konkrētajā vietā. Tāpat pasažieris varēs maksāt par pakalpojumu ar priekšapmaksu jeb “vaučeri”.

Attiecīgajos objektos klientam arī būs iespēja pārtraukt braucienu un atteikties maksāt, ja nav ieslēgts skaitītājs vai šofera izsaukšanas lietotne nebūs tiešsaistē.

“Situācija, kāda tur ir pašlaik – takšu kari, pasažieru apkrāpšana… Tas vairs nevar turpināties,” norāda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Valdība otrdien gan vēl neatbalstīja Linkaita virzītos grozījumus. Pret tiem iebilda Tieslietu ministrija, uzsverot, ka likumā nav paredzēts komersanta licences anulēšanas mehānisms.

“Es vēlos, lai šis likumprojekts ātrāk tiktu pieņemts Saeimā. Pēc savas pieredzes zinu – ja uz Saeima nosūtītu juridiski nekvalitatīvu dokumentu, tas tur iestrēgtu uz ilgāku laiku,” pauda tieslietu ministrs Jānis Bordāns (JKP).

Ministrijām dota nedēļa laika, lai vienotos par korektāko risinājumu. Vienlaikus jaunais likums paredzēs, ka turpmāk mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību iespējams izsaukt šoferi ar balto numuru, ir nevis parastas interneta platformas, bet komersanti, kas sniedz taksometra pakalpojumus. Tādējādi šīs platformas būs jāreģistrē, un uz tām attieksies kvalitātes prasības un kontrole.

Ar to mierā nav populārās lietotnes “Taxify” pārstāvji.

“Mums būtu ļoti augsti atlases kritēriji. Es neesmu dzirdējis nevienu nozari, kurā būtu tik ļoti jāpārbauda sadarbības partneris. Ir arī prasības, kas mums tehniski nav skaidras, piemēram, lietotnes sertifikācija. Arī nav dzirdēts, ka kaut kas tāds notiktu Eiropā,” norāda “Taxify” Latvijas pārstāvniecības vadītājs Kārlis Ķezberis.

Uz lielu pretimnākšanu no satiksmes ministra “Taxify” neizskatās, ka var cerēt.

“Visiem nekad labs nebūsi. Ir arī vēlmes tikt cauri vieglākā formā. Esmu runājis ar visiem, izņemot tiem, kuri nemaksā nodokļus un šmaucās. Es domāju, ka tas ir optimālais modelis,” uzsvēra Linkaits.

Attiecībā uz nodokļu nemaksāšanu vai bandītismu nozarē Linkaits norādīja, ka te ir darbs arī Valsts ieņēmumu dienestam un policijai. Izmaiņas Autopārvadājumu likumā ieredzēts Saeimā pieņemt līdz maijam.

1 komentārs