Valdība uzdod EM un LIAA līdz gada beigām izstrādāt valsts ekonomiskā tēla mārketinga un ieviešanas plānu

Pievienot komentāru
Valdība uzdod EM un LIAA līdz gada beigām izstrādāt valsts ekonomiskā tēla mārketinga un ieviešanas plānu
REINIS HOFMANIS / F64

Valdība otrdien, 29. septembrī, uzdevusi Ekonomikas ministrijai (EM) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai (LIAA) līdz šā gada beigām izstrādāt valsts ekonomiskā tēla mārketinga un ieviešanas plānu.

EM šodien valdību iepazīstināja ar informatīvo ziņojumu par vienota valsts tēla izstrādi, rosinot vienota valsts tēla koncepcijā papildus kultūras aspektam izcelt Latvijas ekonomisko potenciālu.

Diskusijas par vienota valsts tēla nepieciešamību sākās pagājušā gada aprīlī, kad valdības komiteja skatīja jautājumu par Latvijas Institūta statusa maiņu, tomēr nekādu lēmumu nepieņēma, jo ministri vienojās, ka pirms tam ir jādiskutē par to, kā veidot vienotu valsts tēlu.

Ministrijā norādīja, ka patlaban Latvijā pastāv vairāki savstarpēji nesaistīti dažādu nozaru zīmoli, taču nav izveidots vienots valsts tēls, kura neesamība būtiski ietekmē Latvijas starptautisko konkurētspēju.

Latvijas Republikas Ekonomikas ministrija

“Dažādas institūcijas darbības mērķu sasniegšanai starptautiskajā saziņā izmanto vairākus savstarpēji nesaistītus Latvijas identitāti raksturojošus zīmolus. 2020.gada sākumā tika identificēti vairāk nekā 24 virzieni (stratēģijas, zīmoli, kampaņas), kuros tiek atspoguļota Latvija. To vidū ir Satiksmes ministrijas veidotais zīmols “VIA Latvia”, Tūrisma attīstības stratēģija “Latvia – Best enjoyed slowly”, LIAA lietotais zīmols “Magnetic Latvia”, kampaņa “#iamintrovert”. Tā ietekmē veidojas neviennozīmīgs priekšstats par valsti un tās piedāvājumu un netiek nodrošināts efektīvs resursu izlietojums, īstenojot ar zīmolu popularitāti saistītas aktivitātes.”

Tāpat ministrijā atzina, ka līdz šim Latvijas tēla koordinēšanu vairāk saistīja ar Latvijas Institūta darbību, kas atrodas ārlietu ministra pārraudzībā, un kura mērķis ir Latvijas pozitīvas starptautiskas atpazīstamības veicināšana, veidojot konkurētspējīgu valsts identitāti. “Šis darbs vairāk ir bijis vērsts uz Latvijas atpazīstamības veidošanu caur kultūras, vēstures un tradīciju prizmu, tomēr papildus kultūras aspektam ir jāizceļ Latvijas ekonomiskais potenciāls,” pauda ministrijā.

Valdība uzdeva EM un LIAA sadarbībā ar ekspertiem līdz gada beigām sagatavot vienota valsts tēla mārketinga piedāvājumu un izstrādās tā ieviešanas plānu.

No EM ziņojuma izriet, ka vienotā valsts tēla ieviešanai nepieciešams finansējums 2021.gadā ir 1,39 miljoni eiro, bet 2022. gadā un 2023. gadā – 1,36 miljoni eiro.

No minētās summas 2021. gadā 100 000 eiro plānots atvēlēt vietēja mēroga kampaņai, 450 000 eiro starptautiska mēroga kampaņai, savukārt administratīvajiem izdevumiem plānots atvēlēt 393 476 eiro.