Vai Latvijā atsākas diskusijas par metro būvniecību Rīgā?

Komentāri

Rīdziniekiem laiks domāt par metro būvi! Tā par padomju laikā iedzīvotāju asi noraidīto ieceri izsakās viens no Rīgas Tehniskās universitātes doktorantiem. Pētnieks uzskata, ka metro Rīgu padarīs par daudz ērtāku un patīkamāku pilsētu, nekā tā ir tagad.

Lai nokļūtu no viena Rīgas gala uz otru ceļā sabiedriskajā transportā ir jāpavada līdz pat pusotrai stundai. Tas nozīmē, ka daudzi rīdzinieki, kuri šķērso pilsētu, braucot uz un no darba, katru dienu ceļā pavada līdz pat trijām stundām. Metro būve ir vienīgais ilgtermiņa cienīgais risinājums – tā skaidro Rīgas Tehniskās universitātes pētnieks, kurš vairākus gadus metro priekšrocības izbaudīja, dzīvojot Lisabonā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Ekrānuzņēmumi

Rīgai piemērotākais būtu vieglā tipa metro, kas ir ļoti līdzīgs zemās grīdas tramvajiem. Kā liecina Kopenhāgenas pieredze, tad viena kilometra brauciena izmaksas vienam pasažierim ir nedaudz pat zemākas nekā autobusiem vai tramvajiem, tāpat arī metro vagonu izmaksas ir līdzīgas. Taču pārvietošanās ātrums pieaug vismaz divas reizes, salīdzinot ar tramvaju vai autobusu. Savukārt arguments, ka grunts zem Rīgas neder metro būvniecībai, ir nepatiess, uzskata doktorants, mūsdienu būvnieki tiktu galā ar visiem sarežģījumiem.

Viesturs Veckalns, RTU pētnieks

Sarežģītāk ir Rīgā, bet ar būvniecības metodēm visas tās problēmas var atrisināt. Piemēram, Amsterdamā viņi ceļ smiltīs.

Tomēr ar lielākām izmaksām nekā pilsētās uz cietāka pamata ir jārēķinās. Viena kilometra izbūve maksātu vidēji 200 miljonus eiro. Padomju laikā aprēķinātais līniju kopgarums, kas savienoja Imantu ar Juglu, Sarkandaugavu un Pļavniekiem bija nepilni deviņi kilometri. Tādam līnijas garumam mūsdienās izmaksas būtu gandrīz divi miljardi eiro. Metro projektu varētu finansēt dažādi. Zināms, ka citām pilsētām daļu finansē Eiropas Savienība, tāpat iespējama sadarbība ar privātajiem investoriem. Metro varētu atmaksāties aptuveni 20 gadu laikā, galvenais, lai iecere tiek izstrādāta pietiekami kvalitatīvi.

Padomju laikā 1980. gadu beigās rīdzinieki satraucās par to, ka metro būvniecības dēļ Latvijā ieplūdīs viesstrādnieki, kuri te paliks uz dzīvošanu. Tāpat arī satraukums bija par vēsturiskā centra saglabāšanu. Savukārt mūsdienās vēsturiskais centrs ir aizsargāts, un kopumā metro būve nestu pozitīvu ietekmi uz ekonomiku, iedzīvotājiem būtu darbs un ērtāka, patīkamāka dzīve pilsētā, uzskata pētnieks.

Ātri pagatavojami un veselīgi! Vasarīgie augļu salāti ar kazas sieru

Ātri pagatavojami un veselīgi! Vasarīgie augļu salāti ar kazas sieru

Netradicionāli Annai Pannai no ”Gatavo 3”, kura ierasti mums pamāca dažādu lielāku un mazāku kūciņu pagatavošanu, šoreiz viņa prezentēs recepti ļoti viegliem un vasarīgiem augļu salātiem. Salātu pagatavošana būs ne tikai ātra, bet arī variācijas tiem var būs visdažādākās, atkarībā no tā, kādas sastāvdaļas tajā brīdī pieejamas.

Brienot cauri meža biezoknim, pavārs Ēriks Dreibants paviesojas Tele2 projektā „Gudrajā mājā”

Brienot cauri meža biezoknim, pavārs Ēriks Dreibants paviesojas Tele2 projektā „Gudrajā mājā” 1

Šonedēļ Tele2 projektā ”Gudrajā mājā” viesojās tautā iecienītais pavārs, restorāna ”Restorāns 3” šefpavārs Ēriks Dreibants. Tā kā pavārs dzīvo laukos, viņam bija īpaši noderīgi uzzināt par ”Gudrās mājas” iespējām un funkcijām. Lai pārliecinātos, ka ”Gudrā māja” darbojas arī meža biezoknī, jo tad viņa lauku māja nebūtu izņēmums.

Lasi vēl