Vai atbalstāma rīcība? Iedzīvotāji veikalos atdod sev netīkamās Ziemassvētku dāvanas

0 Komentāru
Vai atbalstāma rīcība? Iedzīvotāji veikalos atdod sev netīkamās Ziemassvētku dāvanas

Kad Ziemassvētki ir garām, dāvanas izsaiņotas, aptaustītas un piemērītas, nereti to saņēmējs ir vīlies. Cik Latvijā ir izplatīta tendence dāvanas nest atpakaļ uz veikalu un to mainīt pret citu preci vai arī pieprasīt atmaksāt naudu?

Ar šajos Ziemassvētkos saņemtajām dāvanām LNT ziņu aptaujātie iedzīvotāji bijuši apmierināti. Neesot bijusi vajadzība tās mainīt, jo dāvinātāji zinājuši, ko dāvināt.

Nereti gan dāvanas saņēmējam esot nācies vilties par kāda sagādāto pārsteigumu, bet tad jautājums, vai to atklāt. “Tad ir jādomā vai teikt to skaļi, vai paturēt pie sevis un uzdāvināt tālāk kādam,” saka Jānis, kurš atzīst, ka esot tomēr dāvanas mainījis. Tās gan nav bijušas Ziemassvētku.

Veikalnieku novērojumi ir dažādi. Vienus klienti “gāžot riņķī”, kas gribot dāvanas apmainīt. Citi neko tādu nav manījuši. Universālveikala “Stockmann” pārstāve norāda, ka pie viņiem dāvanu apmaiņa sākusies vēl pirms Ziemassvētkiem, jau decembra sākumā. Kad tie, kas dāvanas sarūpēja laikus, vēlāk, pārdomājuši un nesuši tās atpakaļ. Iespējams, mājās paklusām nopirkto kreklu, džemperi, vai ko citu samērīja ar skapī jau esošo apģērbu, un secinājuši, ka pa mazu vai par lielu.

Katrs veikals pats izvērtē, kā nākt pretī saviem klientiem. Lai gan likumā tā nav kā obligāta prasība, vairumā gadījumu klientu ērtībām tirgotāji preci ņem atpakaļ, protams, pie nosacījuma, ka tā nav izmantota un ir saglabājies pirkuma čeks. Preču apmaiņu vairumā gadījumu var veikt 14 dienu laikā. Bet šo termiņu nosaka katrs tirgotājs pats. Tie ir veikala iekšējie noteikumi.

0 Komentāru