Uzzini, kādas ir aptaujāto iedzīvotāju populārākas Jāņu tradīcijas!

0 Komentāru
Uzzini, kādas ir aptaujāto iedzīvotāju populārākas Jāņu tradīcijas!
LETA

Siera ēšana, vainagu pīšana un Jāņu zāļu dekori, alus baudīšana un Līgo dziesmas – šīs ir vispopulārākās tradīcijas veikalu tīkla “top!” veiktajā vasaras saulgriežu svinēšanas aptaujā.

Izvēloties Jāņu svētku dzērienu, iedzīvotāji vidusmērā dod priekšroku alkoholiskam, Latvijā ražotam gaišajam alum stikla pudelē.

Aptauja liecina, ka lielākais vairums jeb 86% respondentu grasās svinēt Jāņus. Tradīcijas ir tās, kuras vieno mūs un stiprina latviskumu. Aptaujas rezultāti parāda, ka vainagus pīs 74,4% respondentu un svinību vietu ar Jāņu zālēm dekorēs 70,9%. Līgo dziesmas skandinās 49,2% un pār ugunskuru lēks 33,3% aptaujas dalībnieku. Jāņu svētku galdā cilvēki iecienījuši likt klasisko Jāņu sieru ar ķimenēm – 90,3% – un Latvijā ražotu alu (62%).

Kā liecina aptaujas rezultāti, alus izvēli liela daļa izdara, pamatojoties uz garšu (34,9%). Iepriekš nogaršotu alu izvēlas 27,9%, un 20,9% respondentu ir uzticīgi konkrētam, iepriekš iegādātam zīmola alum. Savukārt 10,5% pievērš uzmanību cenām un izdara izvēli par labu alum ar atlaidi. Atbildot uz jautājumu, kāpēc tieši izvēlas dzert alu svētkos, 45,3% atzīst, ka tā ir neatņemamam Jāņu svētku tradīcija, un 25,2% vienkārši tas garšo.

Neapstrīdams līderis respondentu vidū ir gaišais alus, kuru izvēlas 46,1%, bet tumšo – 19,8%. Alus sortimentā pieprasīts ir alus ar garšām – 23,3%, kā arī alus kokteiļi – 16,3%. Cilvēki mēdz baudīt arī porteri – 5,8% – un kviešu alu – 4,7%. Arī alus iepakojumam un tilpumam ir nozīme. Visvairāk alu bauda tieši stikla pudelēs – 84,9%), kā izlejamo alu (12,4%) un skārda bundžās (17,1%).

Kā liecina veikalu tīkla “top!” dati, tad šī gada jūnijā alus patēriņš, salīdzinot ar šo laiku 2020. gadā ir audzis gan summāri, gan apjoma ziņā par 6%. Pircēji šobrīd izvēlas vairāk kvalitatīvāku un dārgāku alu. To apliecina arī apgrozījuma statistika: alus, kas pildīts stikla pudelēs, apgrozījuma pieaugums ir +11% un apjoma pieaugums +7%; alus, kas pildīts PET pudelēs apgrozījuma pieaugums +8%, savukārt apjomā +1%; alus, kas pildīts bundžās, saglabā iepriekšējos pārdošanas apjomus.

Taču vislielākais pieaugums ir tieši bezalkoholiskajam alum, kura popularitāte ir vērā ņemama, jo apgrozījuma pieaugums ir +86% un +60% apjomā.

Veikalu tīkla “top!” interneta aptauja norisinājās no 11. līdz 17. jūnijam. Tajā piedalījās 1032 respondenti no Rīgas (10,5%) un Pierīgas (10,1%), Vidzemes (43%), Kurzemes (14,7%), Zemgales (14,3%) un Latgales (7,4%).

0 Komentāru